Avatar billede gunni Nybegynder
17. november 2007 - 21:49 Der er 7 kommentarer

Kan ikke logge på d-link 635 wireless n

Hej alle.
Jeg har været ude og købe en ny trådløs router en d-link 635.

Jeg har et mystisk problem som snart driver mig til vandvid.

Nogle gange vil den ikke logge på mit nætværk. windows (vista og xp) siger at min kode Phassphrase er forkert. men det er den ikke !! dette er mit faste nætværk som den logger på automatisk, og det kan virke 100% en uge og så ligepludseligt vil den ikke. selvom at jeg går ind og prøver at skrive koden igen vil den ikke. nogle gange virker det at genstarte computeren og andre gange virker dette ikke. jeg har 2 pc'er jeg bruger, en som samtidigt med router skiftet fik et nyt .n nætkort og en som har det samme nætkort som altid. og det sker på dem bægge 2. det eneste der ALTID virker er at genstarte routeren. hvilket gør mig sikker på at det er noget med routeren der er galt..

Jeg har altid 97-100 % dækning. jeg har sat wpa og wpa2 på men ellers ingen beskyttelse. nyeste firmware på routeren...

Er der en der har en ide om hvad der sker ? nogen forslag til hvad jeg kan ændre af indstilinger ???

Min gamle router har bare kørt 100% perfekt i over 2 år jeg skulle aldrig have skiftet arrrrrg !!!!!
Avatar billede thesheriff Nybegynder
17. november 2007 - 21:59 #1
Ja lyder som en defekt router :(

Men hvis der er interferens, kan du jo prøve at skifte kanal. Helst kanal 1, 6 eller 11.
Avatar billede gunni Nybegynder
17. november 2007 - 22:20 #2
Den står til automatisk at vælge kanal. er det bedre at have en fast ?
Avatar billede thesheriff Nybegynder
17. november 2007 - 22:21 #3
Ja. Helst 1, 6 eller 11 for at undgå interferens.

Men bor du langt ude på landet, har det nok ikke den store effekt :)
Avatar billede gunni Nybegynder
17. november 2007 - 22:37 #4
Bor ikke langt ude på landet og mine naboer har også trådløst. kan somregel fange 5-6 forskælige nætværk...
Avatar billede thesheriff Nybegynder
17. november 2007 - 22:41 #5
Så kunne du få stor glæde af at finde en ledig kanal.

Du kan evt. bruge NetStumbler til at finde info om de andre netværk:

http://www.netstumbler.com/downloads/
Avatar billede gunni Nybegynder
17. november 2007 - 23:03 #6
Men kan det virkelig være interferes der er skyld i det ?
Avatar billede thesheriff Nybegynder
18. november 2007 - 11:25 #7
Ja det kan det sagtens.

Interferens kommer også fra andre kilder såsom mobiltelefoner, microbølgeovne, højtalere og skærme.

Men afprøv det og se om det hjælper.

Ellers må du tilbage til den gamle model :)