Avatar billede basjacob Nybegynder
16. november 2007 - 20:54 Der er 5 kommentarer

ASP.NET begynder-spørgsmål

Hej, Jeg er gået igang med ASP.NET og Visual Studio express efter at have lavet en del classic ASP.

1)Det er jo utrolig nemt og hurtigt at lave et database-drevet site med den indbyggede Sql-server, men hvad så når man skal have det op at køre på nettet? Er det meningen at man skal kunne uploade et projekt baseret på en SQL server-base og så spiller det?

2)Jeg ville jo helst lave ASP.NET med Mysql, men vil samtidig gerne kunne bruge de smarte objekter der er i Visual Studio Express (datagrid etc.) Kan man bruge dem med Mysql connector/Net ?
Avatar billede basjacob Nybegynder
16. november 2007 - 20:58 #1
Visual Web Developer... Var det jo!
Avatar billede arne_v Ekspert
16. november 2007 - 21:05 #2
Du kan fille et DataSet fra MySQL. MySqlDataReader kan bruges til alt som accepterer en
IDataReader.

Det meste vil virke fint.
Avatar billede basjacob Nybegynder
16. november 2007 - 21:17 #3
Lyder godt. Hvis jeg installerer MySql Connector/NET kan jeg jo bruge det lokalt, men kan jeg også regne med at det virker oppe? Skal jeg selv lægge noget dll med op?
Avatar billede arne_v Ekspert
16. november 2007 - 21:27 #4
Ja.

Bare smide MySql.Data.dll op i bin dir, saa boer det virke paa web hotel ogsaa.
Avatar billede arne_v Ekspert
09. juni 2008 - 04:57 #5
OK ?