Avatar billede webname Nybegynder
15. november 2007 - 20:56 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Installering af webmin på Debian via SSH?

hej alle,

Er der nogle kender en guide, til hvordan jeg installere Webmin via ssh på min debian 4... Har desværre kun ssh adgang. har før installeret webmin, via den grafiske brugerflade (.deb).

Nogle der er friske på at hjælpe?

På forhånd tak!

//Jannik Hansen
Avatar billede lassebm Nybegynder
16. november 2007 - 08:56 #1
Den ligger tilsyneladende kun i oldstable, hvis du køre med disse pakker, eller har mulighed for at skifte kan du bruge

apt-get install webmin
Avatar billede webname Nybegynder
16. november 2007 - 09:59 #2
Oldstable??

Når jeg skriver apt-get install webmin, svare den:
"Package webmin has no installation candidate"..

Gode råd?
på forhånd tak!
Avatar billede lassebm Nybegynder
16. november 2007 - 11:51 #3
Kan være du skal ændre i din sourcelist /etc/apache/source.list så der står oldstable istedet for stable..

Men måske en bedre idé at hente sourcen og så compile og installere den selv..
Avatar billede coolfish Nybegynder
27. november 2007 - 16:37 #4
For at hente filen
wget http://prdownloads.sourceforge.net/webadmin/webmin_1.380_all.deb

dpkg --install webmin_1.380_all.deb

apt-get install perl libnet-ssleay-perl openssl libauthen-pam-perl libpam-runtime libio-pty-perl libmd5-perl

Ellers kan du læse om det her
http://www.webmin.com/deb.html
Avatar billede webname Nybegynder
27. november 2007 - 20:24 #5
Tusind tak!!

Det virkede!

Coolfish -> Smid et svar så vi kan få afregnet.. ;-)
Avatar billede coolfish Nybegynder
29. november 2007 - 18:30 #6
10-4