Avatar billede stig69 Nybegynder
15. november 2007 - 15:41 Der er 7 kommentarer

brevpapir, logo skal ikke printes

Jeg har fortrykt brevpapir og ønsker at oprette en skabelon magen til vores brevpapir. Er det muligt at sætte kryds et sted eller gøre noget andet så logo, adresse mm ikke printes ud, nu når det er medtrykt på brevpapiret?

/ Stig
Avatar billede jkrons Professor
15. november 2007 - 16:43 #1
Du skal i så fald oprette den skabelon som en formular med tekstfelter til at skrive i. Så kan du specificere at kun data fra formularer udskrives, ikke formularen selv.
Avatar billede word-hajen Nybegynder
15. november 2007 - 21:58 #2
Hvorfor ønsker du at medtage logo mv. i skabelonen, når det er fortrykt på papiret?

Det er - som jkrons skriver - muligt at lave en formular, hvor det alene er "formulartekster", der bliver printet. Men de er, for nu at sige det lige ud, lidt syge at arbejde i.

Ellers vil jeg anbefale, at du benytter dig af kode, hvor du fjerner/skjuler logo og adresse ved print og "resetter" bagefter.
Avatar billede stig69 Nybegynder
26. november 2007 - 11:44 #3
Jeg valgte at lave to eksemplarer: en til mail og en til print.

Jeg vil gerne give jer nogle point for svar, er I venlige at svare - og tak for hjælpen
Avatar billede word-hajen Nybegynder
26. november 2007 - 13:36 #4
Det er umiddelbart en skidt løsning, du har valgt. Det kan godt være, at det er det nemmeste her og nu, men det er ikke særlig fleksibelt eller vedligeholdelsesvenligt (2 skabeloner = 2 x rettelser).
Avatar billede stig69 Nybegynder
26. november 2007 - 14:02 #5
jeg ved det godt og jeg er heller ikke særlig stolt af den, men den virker pt. for kunden
Avatar billede caslin Nybegynder
27. november 2007 - 17:05 #6
Hej stig69,
du har en mulighed mere :
Indsæt brevhovedet som billedefil (Indsæt => Billede => Fra fil) i din skabelon til at starte med.
Når du skal udskrive, vælg ctrl+p => indstillinger og fjern fluebenet i "tegneobjekter".

Så udskrives kun teksten i dokumentet.

Vær' dog OBS på, at hvis man senere vil have udskrevet tegneobjekter, så skal fluebenet tilbage. Hvis der er tale om en kunde som KUN skriver tekst og aldrig kommer til at indsætte "tegneobjekter", så er løsningen nem.
Avatar billede stig69 Nybegynder
27. november 2007 - 18:56 #7
caslin--> Det skal jeg prøve. Det vil løse mine problemer! Tak for foreslaget