Avatar billede rehsoe Nybegynder
15. november 2007 - 10:20 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Ny gamer bærbar

Hejsa

Jeg er på jagt efter en ny bærbar pc (i ved julegaven til mig selv), men jeg er lidt i tvivl om hvad jeg skal vælge. Den skal bruges til at spille på. I øjeblikket er det World of Warcraft og Company of Heroes. Jeg havde regnet med at ofre 10-15.000 kr. Jeg vil gerne have min 17" og mener den bør være med min 1680x1050 i opløsning (lidt i tvivl om det er nødvendig) Der skal være min 2Gb ram, med mulighed for 4Gb.
Jeg har kigget lidt på følgende:
Abook 1765w - http://abook.dk/index.php?option=com_content&task=view&id=57&Itemid=46
Amilo Xi1547 - http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=260329
Toshiba Satelite X200-20T - http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=390616
Vega 1719XL - http://www.sddata.dk/index.php?Content=model&modelId=51
Dell Inspiron 1720, med UltraSharp skærmen og 4Gb ram.

Jeg har også kigget på Asus og HP men de har ikke nogen med 17" og 1680x1050 i opløsning.

Men jeg håber der er nogen der kunne hjælpe mig lidt ang. hvad der ville være bedst? Eller skyder jeg gråspurve med kanoner?

Mvh - Rehsoe
Avatar billede haverslev Novice
15. november 2007 - 11:11 #1
Kender et par stykker som har 17" bærebare, som de "slæber" med på uni hver dag.
De er trætte af at de har købt en så stor model og vil gerne have en 14,1 eller 15,4" istedet for.

Har du overveje Zepto 6625WD ?
Kig på konfigurator over denne og husk at den viser pris + moms, kan skiftes i venstre side.
http://www.zepto.dk/Shop/Config.aspx?configurationid=248&notebookid=636

Ellers vil jeg tage Vega`en i den opsætning du har i linket.

Check evt. div. anmeldelser her:
http://www.laptopworld.dk/Anmeldelser_laptops.php
Avatar billede scubaken66 Nybegynder
15. november 2007 - 12:28 #2
Eller kunne du måske se på en af Dells XPS maskiner.
Avatar billede rehsoe Nybegynder
15. november 2007 - 14:41 #3
Jeg syntes at 15,4 widescreen bliver for lille.
Jeg er vant til en 19 tommer alm. og en 22 tommer widescreen. Min gamle bærbar har en 15,4 tommer alm. skærm. Så når der bliver til widescreen, bliver den jo lidt lavere, og det syntes jeg ikke umidlbart om.
Avatar billede rehsoe Nybegynder
15. november 2007 - 14:43 #4
Dells XPS syntes jeg bliver for dyre, de kommer over 20.000,- kr.
Avatar billede scubaken66 Nybegynder
15. november 2007 - 15:11 #5
Det kan du have ret i, men jeg havde en på test i 3 mdr.....jeg skal ellers lige love for at den var fed. Super speed, og jeg fandt det volsomt sejt at der sad et 'rigtigt' grafikkort i maskinen, som ellers er det der afholder mig fra at købe en bærbar. Jeg hader at de er så dyre eller umulige at opgraderer, men her var det ret simpelt. Prisen er dog lidt en killer, men du er jo på vej op i det leje alligevel :)
Avatar billede rehsoe Nybegynder
19. november 2007 - 13:14 #6
Nå, jeg ente med at vælge Dell'en. Jeg føler jeg har lidt flere valg muligheder i indkøbsfasen, og så er min gamle bærbare en dell, og den har jeg været glad for.