Avatar billede Boddicker Seniormester
11. juni 2001 - 16:20 Der er 19 kommentarer og
1 løsning

Outer glow uden runde hjørner

Jeg har et logo, jeg gerne vil give en hvid outer glow på. Problemet er, at den hvide kant bliver \"afrundet\".

Jeg vil gerne have, at den hvide kant bliver \"skarp\", som det f.eks. er tilfældet med logoet her: http://www.klartder.dk/klartder.html

Hvordan ¤%&/( laver en sådan hvid kant?
Avatar billede 2cool Nybegynder
11. juni 2001 - 16:23 #1
Hvis du bruger Photoshop kan du have dit logo på et lag, holde [CTRL] tasten nede og klik så laget i toolvinduet (layers). Der er nu en stiblet linje rundt om dit logo på det markerede lag, vælg fra menuen EDIT|STROKE

Så skulle den være der..
Avatar billede Boddicker Seniormester
11. juni 2001 - 16:29 #2
Den giver stadig ikke helt skarpe hjørner. Hvis der ikke kommer bedre bud, får du point\'ene.
Avatar billede none Nybegynder
11. juni 2001 - 17:02 #3
vælg select/modify/expand
gør markeringen x antal pixels større
opret nyt lag under teksten og fyld den ønskede farve i..........
Avatar billede none Nybegynder
11. juni 2001 - 17:03 #4
altså efter du har ctrl + klik i laget i layaers paletten og på den måde fået en markering af tekstens omrids (-:
Avatar billede t2.dk-working Nybegynder
11. juni 2001 - 17:10 #5
Du skal stroke din Outline og sørge for at din outline ikke er \"antialised\" . Prøv fx. med text tool i \"Outline mode\" eller at \"stroke\" en tekst i et tomt lag. (Jeg går ud fra du bruger Photoarne.
Avatar billede ezzuk Nybegynder
11. juni 2001 - 17:57 #6
ja, som det er sagt før. så skal du bruge stroke funktionen oppe i layers>style>stroke

desuden er det ikke en outer glow, som er på dette billede. det er simpelt hen bare en drop shadow. det kan man lave i layers>style> drop shadow. derefter, hvis du vil have en tydelig skygge, skal du bare sætte spread til 100%
Avatar billede ezzuk Nybegynder
11. juni 2001 - 17:58 #7
hvis du vil have \"skyggen\" hele vejen rundt om bogstaverne, skal du gå ind i layers>style> outer glow.

derefter indstiller du bare farven som skal rundt om
Avatar billede Boddicker Seniormester
11. juni 2001 - 18:49 #8
Til None, t2.dk-working og ezzuk: Jeres bud gør nøjagtig det samme. Det giver et fint omrids, men kanterne er ikke spidse. De er bløde...

Måske har jeg ikke klargjort problemet godt nok. Forestil jeg er en femkantet stjerne. Spidserne er helt spidse. Laver jeg en outerglow, eller stroker omridset bliver spidserne \"afblødet\" og er dermed ikke helt spidse endnu.

Hvis der ikke kommer bedre bud får 2cool point\'ene, da I andres svar blot er varianter af hans...
Avatar billede prodic Mester
11. juni 2001 - 19:26 #9
Ved ikke om dette kan hjælpe, men lav en selection af din figur ved at holde CTRL nede mens du klikker på layeret. Vælg derefter Select->Modify Selection og brug så hjørnerne til at udvide figuren med. Så burde kanterne da følge med og være spidse.

Og opret så et nyt layer, flyt det nedenunder og fyld det ud med en farve.

Eller Vælg Edit->Stroke->Outside med x antal pixels.
Avatar billede none Nybegynder
11. juni 2001 - 19:34 #10
se det troede jeg jo også var godt nok....men ak...
hvad så med en kopi af tekstlaget og derefter scalere det så må hjørnerne da forblive de samme....
Avatar billede Boddicker Seniormester
11. juni 2001 - 19:37 #11
det giver det samme resultat. Altså \"bløde spidser\"...

Det ender nok med, at jeg må ty til at lave det selv. :)
Avatar billede prodic Mester
11. juni 2001 - 19:39 #12
Tekstlaget - hvor kom det nu fra??
Mangler jeg at læse noget??
Troede da det kun var en \"femkant\" du ville stroke med hvid.

Og du mener selve den hvide del nederst i taleboblen på den side du linker til ikke??

For den er lavet af 2 cirkler, hvor den ene er forskudt for den anden, og så har man fjernet indholdet...
Avatar billede none Nybegynder
11. juni 2001 - 19:41 #13
ups......tekstlaget er vist noget jeg har opfundet.....sorry... )-:
Avatar billede prodic Mester
11. juni 2001 - 19:48 #14
Det må da kunne lade sig gøre ved, at oprette en kopi af layeret, og bruge Transform til at forstørre det med.
Og derefter fylde den nye figur ud med den ønskede farve.
Og du skal jo kun forstørre den del af figuren som du skal bruge - men det har du vel styr på. Sådan lyder det da...
Avatar billede sharkmeat Nybegynder
12. juni 2001 - 20:04 #15
I kan jo selt ikke se problemet. Den i fortæller ham er standart måden. Men når i kan se at det ikke virker, er det fordi der er noget andet galt. Mit bud er at han har ændret på opsætningen på hans værktøjer. Det kan være marquee tool eller hans fill tool. =)
Avatar billede sharkmeat Nybegynder
12. juni 2001 - 20:05 #16
auggie send en psd fil eller et bmp omrids af figuren som skal have \"outer glov\". Så laver jeg det for dig.
Avatar billede sharkmeat Nybegynder
12. juni 2001 - 20:08 #17
Hvis du ikke har et sted at uploade, er min email: Sharkmeat4u@hotmail.com
Avatar billede Boddicker Seniormester
12. juni 2001 - 21:16 #18
2cool var den første med det \"næsten rigtige svar\". Derfor får han point\'ene.
Avatar billede ezzuk Nybegynder
12. juni 2001 - 23:12 #19
prodic> hvordan laver man egentlig sådan, at billederne, bliver sådan, som det ser ud på billedet på http://www.klartder.dk/klartder.html ? altså, et tofarvet billede, som der ligeledes er på http://zulu.dk
Avatar billede prodic Mester
13. juni 2001 - 14:11 #20
auggie->Hvad var det rigtige svar så?????

ezzuk->Gratis hjælp - hva\'? :-)
Du gemmer såmænd bare dit billed, så det indeholder 2 farver. Det skulle være det. Ellers kan du med held bruge levels til at opnå den rigtige effekt.
Mener jeg har svaret på det tidligere i denne kategori, men der er længe siden. Søg og du skal finde. :-)