Avatar billede rotroc Nybegynder
14. november 2007 - 15:11 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Statistik - hvor findes info. Udtræk fra Navision XAL til Excel

Hej Eksperter

Har fået behov for at udtrække data fra Navision XAL. Jeg vil importere disse til Excel for videre beregninger / grafer.Det drejer sig om fordeling af produkter til forskellige kunder  samt div Indkøbstal og Salgstal.

Jeg har brug for at vide hvordan man sætter sine søgekriterier op i statistik som jeg har fundet under Ordre/Debitor Udskrifter og Indkøb/Kreditor Udskrifter.
- Findes der noget litteratur omkring dette?

Det er lykkedes mig at hente data over i Excel, dog ønsker jeg at medtage flere parametre, feks så jeg i samme datatræk får både fordelingen af produkter til forskellige kunder.
Kan man selv definere hvilke kolonner man ønsker ud på dataudtrækket eller skal der prof. eksperter til at ændre XAL opsætningen ?

Gode råd, referncer og henvisninger modtages meget gerne.
Avatar billede sss64 Nybegynder
15. november 2007 - 19:38 #1
Hvilken version af XAL har du?

Med den seneste version af XAL kan du overføre alle udskrifter direkte til Excel.
Avatar billede rotroc Nybegynder
16. november 2007 - 08:56 #2
Min XAL version er 3.50
Avatar billede sss64 Nybegynder
16. november 2007 - 13:06 #3
Hvis det er med den nyeste service pack har du mulighed for at anvende Excel som printerdriver. Prøv at gå til "Generelt / Tilpasning / Brugerkonfiguration / Brugerprinter / opret" og se om du har en printer der hedder Excel under XAL printer. Opret bruger printeren med navn "Excel" for eksempel og lad Output enhed være PRN. Kør en udskrift og vælg Bruger-printeren "Excel". Nu skulle du kunne overføre de data der bliver præsenteret på udskriften til Excel.

Har du ikke Excel driveren i din version, skal der eksporteres få elementer fra den nyeste version og så virker det.
Avatar billede rotroc Nybegynder
22. november 2007 - 20:39 #4
Ok sss64, jeg kikker til sagen - point til dig