Avatar billede kumpel2000 Nybegynder
14. november 2007 - 12:28 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Rss feed laver fejl.

Hej

Jeg har lige flyttet hele min hjemmeside over på en anden server, men nu er mit rss feed begyndt at lave problemer. Når jeg validere det kommer den med følgende fejl : Your feed appears to be encoded as "ISO-8859-1", but your server is reporting "US-ASCII"

Jeg husker svagt noget om at jeg på den tidligere server lavede en ændring i IIS'en men jeg kan ikke huske hvor, kan nogen hjælpe.
Avatar billede janegil Nybegynder
14. november 2007 - 15:51 #1
Jeg tror det har noe med MIME-type å gjøre - visse MIMEtyper (xml/text?) anses å være US-ASCII, uansett hva du ellers gjør med dem.

Hvilken MIME har du? Og hvilken hadde du på den gamle serveren? Mon ikke det er application/rss+xml som skal brukes?

Default website properties > HTTP Headers > MIME Types
ser ut til å sette MIME men ikke encoding. Skulle så være nok at encoding er gitt inne i XML'en. Hvis du altså har en av de MIME-typene som tillater slikt.
Avatar billede kumpel2000 Nybegynder
14. november 2007 - 16:52 #2
Hej

Det har jeg også tjekket på den gamle server, og de står begge ens.
Avatar billede janegil Nybegynder
14. november 2007 - 19:01 #3
Men gir de samme header? Test med http://www.garshol.priv.no/download/HTTPTest.html, eller bedre, la oss få se URL til nye (og gjerne også gamle) feeden.
Avatar billede kumpel2000 Nybegynder
14. november 2007 - 23:17 #4
Så fandt jeg en løsning. Jeg har ikke fundet fejlen på serveren, men efter hjælp fra det som du skrev så fandt jeg frem til følgende løsning som jeg har tilføjet siden :

<%Response.ContentType="application/xml"%>

Nu er der ingen fejl.

Send et svar, så du kan få lidt point.
Avatar billede janegil Nybegynder
15. november 2007 - 09:46 #5
OK