Avatar billede killerdog Nybegynder
11. juni 2001 - 16:04 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Linux netværk

Jeg har et lille problem med at få linux til at fungere på mit netværk,(Red hat 7.1 KDE environment) det sjove er at jeg kan godt gå på internettet gennem mit netværk, men når jeg prøver at åbne netværket(altså se de andre maskiner) så siger den at jeg skal gå ind i KDE kontrol panelet og konfigurere lan browsing men jeg fatter ikke en brik af hvad der står er der nogen der kan hjælpe mig?.
Avatar billede top Nybegynder
11. juni 2001 - 17:00 #1
Hvis du vil kunne se fx. windows computere skal du installere SAMBA og konfigurere denne.

Led lidt herinde, så finder du en del andre lignende spørgsmål..
:-)
Avatar billede killerdog Nybegynder
12. juni 2001 - 14:36 #2
Arrrggg jeg kan bare ikke komme til at starte SWAT den siger hele tiden at serveren refusede forbindelsen..... hjælp mig. har prøvet at kigge i alle samba forumererne....
Avatar billede peter_m Nybegynder
14. juni 2001 - 11:05 #3
Du har fået sat max sikkerhed på din opsætning.

det betyder refushed som regl.

prøv at fjern ipchains i /etc/sysconfig og prøv at køre igen.

Ellers prøv at køre firewall config for at give adgang til den port swat køre på.

Ellers kan du køre linuxconf eller installere webmin og give adgang til port 10000.
Avatar billede rolchau Nybegynder
14. juni 2001 - 13:14 #4
Jeg kigger lige med her. Jeg er nemlig også igang med red hat 7.1 med cisco 677 router og det ***** netværk virker ikke.Jeg kan også gå på internettet med alle computere.
Avatar billede cuddles Nybegynder
21. august 2001 - 13:48 #5
KSamba er et udmærket værktøj til at konfigurere Samba med, prøv det evt.