Avatar billede ppb Nybegynder
13. november 2007 - 11:46 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Anti spam felt

Hej

Jeg har en gæstebog, som er skrevet i PHP. (Vistnok en jeg har fundet her på sitet).
Den er hårdt angrebet af spam, så jeg kunne godt tænke mig et lille spamfilter.
Havde forestillet mig det med, at man bliver stillet et simpelt spørgsmål, og skal så skrive det præcise svar, for at oprette sit indlæg.
Avatar billede nielle Nybegynder
13. november 2007 - 12:03 #1
Alternativt kunne du jo evt. kigge på en løsning lavet over dette princip:

http://www.eksperten.dk/artikler/1106
Avatar billede j4k0b Nybegynder
13. november 2007 - 12:42 #2
Du kan med fordel benytte en gratis captcha service:

F.eks. http://recaptcha.net/whyrecaptcha.html

Så slipper du for alt arbejdet :-)
Avatar billede ppb Nybegynder
13. november 2007 - 14:26 #3
nielle -> Kan jeg copy/paste koden ind på min side?

j4k0b -> Kigger lige på dit forslag senere.
Avatar billede nielle Nybegynder
13. november 2007 - 15:12 #4
Det kommer an på, hvad du mener med at copy/paste. Du slipper ikke for at læse vejledningen, hvis det skal passes sammen med din egen form.

Den viste kode skal lægges ind som en seperart fil - den laver selve CAPTCHA-billedet og gemmer CAPTCHA-kodeordet i en session.

På siden der modtager din submitede form skal du aflæse værdien som folk har indtaset og dette skal sammenlignes med værdien fra sessionen. Hvis de er ens så kan posten accepteres pg ellesr skal den afvises. Dette er formentlig kode som du endnu ikke har i dit nuværende system.
Avatar billede nielle Nybegynder
19. november 2007 - 17:20 #5
Er du kommet vidre med denne her?
Avatar billede ppb Nybegynder
19. november 2007 - 17:53 #6
Nej, det er jeg ikke.
Nu er jeg ikke den største programmerings ørn, så jeg kunne godt tænke mig, hvis nogen kunne give mig lidt kode til mit eget forslag, med et spørgsmål.
Avatar billede nielle Nybegynder
26. november 2007 - 17:24 #7
Hvilken slags spørgsmål havde du forestillet dig?
Avatar billede ppb Nybegynder
26. november 2007 - 20:11 #8
Egentlig er det bare et felt, hvor der skal stå noget bestemt.
F.eks. Hvilken farve er himlen?
Og så skal man svare blå for, at oprette besked.

Ved godt hvordan jeg vil have det, men har ikke lige overblikket til at lave det.
Avatar billede ppb Nybegynder
09. januar 2008 - 21:12 #9
HOV. Havde helt glemt, jeg har en åben tråd.
Smider I ikke et svar, som tak for jeres tid og hjælp.
Avatar billede nielle Nybegynder
14. januar 2008 - 18:53 #10
Står over på denne her. Det er vist begrænset hvor meget jeg har hjulpet. Ellers tak for tilbudet. :^)
Avatar billede ppb Nybegynder
16. marts 2008 - 19:57 #11
Lukker