Avatar billede sirtiger Nybegynder
13. november 2007 - 10:39 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Tekst felt i forumlar i Word 2007

Hej

jeg har lavet en formular i word 2007 - men jeg syntes ikke jeg kan få det til at virke.
Jeg har lavet dokumentet så det kun er formular udfyldning - men når man trykker i en af tekst boksene, så forsvinder teksten ikke, så skal man først til at slette det hele. Man kan få det til at virke med tabulator, men jeg kan ikke forstå at det ikke kan lade sig gøre at trykke så teksten forsvinder. Er funktionaliteten blevet dårligere i Word 2007?

På forhånd tak for hjælpen
Avatar billede word-hajen Nybegynder
13. november 2007 - 15:16 #1
Nej, det er den ikke. Og de "gode, gamle" tekstbokse fungerer som de plejer.

Ergo - hvis du bruger musen og klikker inde midt i et felt, hvor der allerede står tekst, sletter du naturligvis ikke teksten. Det kunne jo være, at du blot skulle ændre et bogstav eller tilføje noget.

Bruger du Tab eller pilene mellem dine felter, bliver hele teksten automatisk markeret.

Vær opmærksom på, at 2007 også har de såkaldte Content Controls; det er ikke dem, du har brugt, vel?
Avatar billede sirtiger Nybegynder
13. november 2007 - 15:26 #2
Jeg har brugt content controls - men jeg er klar over at de gamle tekst bokse ikke. De gamle tekstbokse kan man også lave tomme - hvis man gør det med content controls, så kan man næsten ikke ramme dem.

Hvis man laver det med content controls, så gør det som ønsket hvis man lade den tekst stå som kommer automatisk, så virker det. Hvis man trykker i boksen, så markeres hele teksten, så hvis man begynder at skrive, så fjernes std. teksten.

Jeg holder mig til den løsning - men kan konstatere at Content controls ikke er en erstatning for de "gamle" felter. Ved ikke lige hvorfor de skal ændres, men MS om det.
Avatar billede word-hajen Nybegynder
13. november 2007 - 17:29 #3
Jeg kan som udgangspunkt godt blive lidt forundret over, at du selv besvarer og flår dine point tilbage.

Det skal dog alligevel ikke forhindre mig i at fortælle lidt om, hvorfor vi har fået Content controls (ikke som erstatning for de gamle felter, men som yderligere mulighed). Når du bruger de gamle felter, er du næsten nødt til at beskytte dit dokument for at få det til at fungere ordentligt for brugerne. Det behøver du ikke med content controls og dermed mister du heller ikke al den funktionalitet (f.eks. stavekontrol), som du gør, når du bruger de gamle felter og beskytter dokumentet.
Avatar billede sirtiger Nybegynder
13. november 2007 - 18:39 #4
Simpelt - jeg fandt selv løsningen - så er det vel meget naturligt at jeg tager point selv?