Avatar billede qp Nybegynder
12. november 2007 - 13:05 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Request.UrlReferrer.PathAndQuery - UTF-8?

Hej Folkens

Jeg skal finde PathAndQuery på den side der kaldte den anden. Problemet er dog at man kan komme ud for at den side indeholder æøå og det ser ud som PathAndQuery giver et UTF-8 resulttat tilbage med en masse %something.

Findes der en måde hvorpå jeg kan hente PathAndQuery med en metode der understøtter æøå, ellers hvordan kan jeg lave en UTF-8 streng om til en streng der udbytter %something til æøå?

Mvh. Niels
Avatar billede qp Nybegynder
12. november 2007 - 13:06 #1
Jeg bruger Request.UrlReferrer.PathAndQuery til at finde den side der kaldte
Avatar billede lifo Nybegynder
12. november 2007 - 17:01 #2
det er nok Server.UrlDecode og Server.UrlEncode du skal kigge på
Avatar billede lifo Nybegynder
12. november 2007 - 17:02 #3
eller Server.UrlPathEncode
Avatar billede qp Nybegynder
27. november 2007 - 09:53 #4
UrlEncode og URLDecode skriver til en TextWriter
og UrlPathEncode ser ud til at lave det om til noget utf-8 noget også
Avatar billede qp Nybegynder
05. december 2007 - 13:57 #5
Har løst det ved bare at bruge noget streng manipulation som godt nok ikke er særlig pænt at bruge, men det virker.