Avatar billede alexandre Nybegynder
12. november 2007 - 13:05 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Cisco pix 506E - port forward

Hej,
jeg har prøvet men kan ikke finde et løsning.

jeg har 1 stk pix 506E og vil gerne forward port 5555 extern til port 22 intern.

som har en beskrivelse som er til at forstå? :)
Avatar billede olly Nybegynder
12. november 2007 - 14:16 #1
Jeg har ikke lige nogen guide til dig men jeg kan give dig et eksempel, som går ud fra du har statisk ip på ydersiden af pixen også:

I enable mode på pixen (HOSTNAME#)

static (inside,outside) tcp <EXT IP> 5555 <INTERN IP> 22 netmask 255.255.255.255

access-list <ACCESSLIST på inside interface> line 1 permit tcp any host <EXT IP> eq 5555

Så bør det virke. Ellers ville det være en fordel at se din config da der kan være ting der kan have indvirkning.
Avatar billede alexandre Nybegynder
12. november 2007 - 17:19 #2
ved du hvordan man gør det via web interfacet ?
jeg er efterhånden ved at miste at den respekt jeg havde for cisco .. sikke noget lort...
Avatar billede justrace Novice
12. november 2007 - 22:12 #3
Tjah.... , nu kan hele verdenssituationen jo ikke ordnes gennem en billedbog, :-) men jeg vil give dig ret i at cisco er svær at komme i gang med, men når man lige har fået lidt fat i det, begynder det at have lidt logik. :-). Og en pix506e er absolut ikke en lille simpel kasse med et par lamper. Det er lidt af en avanceret sag, og jo flere funktioner, jo flere indstillinger har indflydelse på hinanden. Hvis det kan gøre dig glad er 3com meget værre.

Prøv "ciscoforum.dk"
Avatar billede alexandre Nybegynder
13. november 2007 - 00:47 #4
jeg er også mere terminal orienteret så vidt muligt, men jeg vil nødig fcke et eller andet i pixen og så er hele firma efter mig :)
derfor vil jeg forsigtig frem.
tak for indlæg.
Avatar billede olly Nybegynder
13. november 2007 - 00:54 #5
Jeg har ingen ide om brugen af pdm'en...

Man skal bare være bekendt med deres CLI for PIXOS så er det ikke så slemt. Men det er ikke det mest logiske i verden.

I GUI skal du jo sikker bare lede efter PAT (static linjen) og access-list
Avatar billede justrace Novice
13. november 2007 - 11:02 #6
Jeg har en lille *.pdf fil hvis du sender en mail: @bnaamail.dk. Den kan måske hjælpe dig lidt på vej med cli og pix.
Avatar billede alexandre Nybegynder
13. november 2007 - 12:46 #7
det gør jeg lige, tak for det : )
Avatar billede justrace Novice
14. november 2007 - 18:52 #8
Hvis du stadig svor til "billedbogen" så tag et kig på: http://www.cisco.com/en/US/docs/security/pix/pix63/pdm30/olh/PDF_Version_-_PDM_OLH/pdm304.pdf

Var "den anden" nogen hjælp?
Avatar billede alexandre Nybegynder
14. november 2007 - 20:29 #9
jeg har desværre ikke lige haft tid til at læse den anden, men jeg vil kigge i det også. tak for tippet.
Avatar billede alexandre Nybegynder
17. november 2007 - 01:23 #10
Hejza,
Jeg har læst lidt i manualen til PDM, og fundet fejlen i min opsætning. jeg havde byttet rundt på source og destination. Nu virker det fint.
Jeg synes at i skulle have begge poinst for jeres tid og hjælp.

jeg giver 20 points til olly og 80 til justrace, håber det er ok :)
Venligst skriv et svar.

Mange mange tak :)
Avatar billede justrace Novice
17. november 2007 - 08:38 #11
Lad os bare dele. Jeg viste dig linket, olly hvad du skulle kigge efter. :-)
Avatar billede alexandre Nybegynder
21. november 2007 - 02:27 #12
tak.