Avatar billede zybe Nybegynder
12. november 2007 - 12:25 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Formular rækkefølge - Tabindex?

Hey

Er igang med en lille formular. Har 3 input felter, nogle radiobuttons og en send knap...

Når jeg står i det første input felt og trykker på tabulator springer den ned til send knappen.

er det ikke muligt at lave en form for tab index?

Samtidigt vil jeg gerne have en tekst stående i felterne der forsvinder når de aktiveres. Ligesom f.eks. søgefunktionen her på eksperten.

Håber der er nogen der kan hjælpe med begge ting?

På forhånd tak
Avatar billede apache999 Nybegynder
15. november 2007 - 15:17 #1
Det er ganske nemt. Klik på det lille blå accessibility symbol i property inspectoren. Her kommer en dialogbokx frem, hvor du kan sætte tab-index.

(nb. det er blåt i Flash CS3 - kan ikke lige huske, om det ser lige sådan ud i ældre versioner - men princippet er selvsagt det samme)
Avatar billede zybe Nybegynder
23. november 2007 - 11:39 #2
virker desværre ikke... det havde jeg nemlig også prøvet...
Avatar billede zybe Nybegynder
23. november 2007 - 11:41 #3
Når jeg skriver noget i feltet og "tabber" så markerer den bare teksten??
Avatar billede zybe Nybegynder
23. november 2007 - 11:56 #4
beklager jeg lige spammer mit indlæg. De tre forskellige input felter ligger i hvert sit movieclip sammen med en baggrund. Det burde vel ikke betyde noget?