Avatar billede mikebravo Nybegynder
11. november 2007 - 21:57 Der er 3 kommentarer

AP forbindelse OK, men mangler systematisk hul til internettet

Hej eksperter og andre velmenenede sjæle,

Mit første spørgsmål på sitet, så jeg håber på en optur og krydser fingrene for Jeres hjælp.

Mål: Tre bærbare på trådløst netværk med trådløs printer tilsluttet.

Delmål: At få een bærbar til at fungere uden problemer.

Hardware/software:
Bærbar: Windows XP SP2
ISP: Cybercity
Router (leveret af Cybercity): Zyxel prestige 600 series
AP: Ovislink Airlive WL5460 AP

Beskrivelse:
Scenarie 1: tænder pc, forbindes automatisk til AP, åbner browser og har ikke hul til internettet. Kan nu, med samme resultat, reboote via knap på bagsiden af AP eller trække strømforsyningen ud til AP og sætte det i igen. Bærbar genforbinder herefter automatisk til AP og nu er der hul igennem.

Scenarie 2: Ovenstående bøvl er overstået og ingen problemer. Nu går bærbar i standby og ved genåbning er trådløs stadig forbundet, men der er ikke hul til internettet. Dette afhjælpes som ved ovenstående cirkus.

Ovenstående er 100% reproducerbart og sker hver eneste gang jeg går i gang. Det samme sker med de andre bærbare, så jeg er tæt på at skodde AP'et og købe et andet - er der nogen der har råd eller hjælp til dette

mvh
MB
Avatar billede nicer Nybegynder
11. november 2007 - 22:10 #1
Det lyder meget mystisk.... har du tjekket om der ikke er kommet en firmware til dit AP som er nyere end det som er i den nu?
Avatar billede mikebravo Nybegynder
12. november 2007 - 08:43 #2
Firmware er opdateret via AP interface - glad for at høre at det lyder mystisk - så er jeg måske ikke tabt bag en vogn alligevel!

Som jeg umiddelbart kan forstå, må det være en konflikt mellem AP og routeren fra Cybercity....
Avatar billede nicer Nybegynder
12. november 2007 - 11:56 #3
Jeg har selv præcis samme opsætning du har, med CC > CCrouter > AP

Min CC router kører det hele, fra den har jeg et cross kabel fra wan porten ind i en af switch portene i min AP og dermed skal jeg bare oprette et trådløst netværk, så kan jeg fint komme på