Avatar billede larsbrink Nybegynder
09. november 2007 - 08:31 Der er 13 kommentarer og
3 løsninger

Auktionslister på kreditorer - hvor kommer de "lokale" fra

Jeg har sat "standard" auktionslister op for mine kreditorere. Dog får de 5 lokale hver gang en kreditor oprettes og det er ikke dem som jeg gerne vil bruge. Derfor skal jeg slette de 5 auktioner hver gang jeg laver en kreditor for at standard auktionerne tager over.

1) Hvordan kan jeg gøre så der ikke laves lokale auktioner på mine kreditorer?

2) Hvordan kan jeg nemt fjerne de 5 lokale auktioner for alle mine kreditorer?
Avatar billede jenic Nybegynder
09. november 2007 - 11:00 #1
1) Tjek din standard-kreditor. Den bliver brugt som skabelon til nye kreditorer.

Svar på spm. 2 er på vej
Avatar billede jenic Nybegynder
09. november 2007 - 11:07 #2
SEARCH Aktionliste
WHERE Modul == 3 AND Konto <> ""
    DELETE Aktionliste
END
Avatar billede larsbrink Nybegynder
09. november 2007 - 11:09 #3
Hvor kan jeg skrive det kode som er til svar 2?
Avatar billede larsbrink Nybegynder
09. november 2007 - 11:09 #4
Husk at lave svar for at få points :-)
Avatar billede larsbrink Nybegynder
09. november 2007 - 11:10 #5
Hvor finder jeg min standardkreditor?
Avatar billede jenic Nybegynder
09. november 2007 - 11:20 #6
Kan du ikke kode, så kan du gøre følgende men jeg tager intet ansvar og jeg advarer om at det vil gå galt hvis du ikke følger punkterne præcist!

1) Generelt > Periodisk > Datamanipulation
2) Sørg for at "Kartotek" er KreKart og "Handling" er DELETE
3) Lav en linie i nederste del af skærmbilledet med type DB og navnet Modul
4) Klik på knappen Udfør
5) Vælg Nej til at gennem kørslen
6) VÆLG IKKE "OK" !!!!!!!!!!!!!!!!
7) Gå op i menubjælken og vælg "Kommando"
8) Vælg "Opsætning"
9) Sæt flueben i "Vis filter" og vælg OK
10) Klik på knappen Filter
11) Skriv følgende og tryk derefter F3:
Modul == 3 AND Konto <> ""
12) Nu må du gerne trykke OK og så er du færdig!
Avatar billede jenic Nybegynder
09. november 2007 - 11:21 #7
har du ikke en kreditor i kartoteket med kontonummeret STANDARD?
Avatar billede jenic Nybegynder
09. november 2007 - 11:23 #8
Vil du genre kode og har Basisudvikling til din licens så skal du i
Generelt > Tilpasning > Udviklingsmenu > XAL > Opret

Skriv whatever som navn og indsæt ovenstående stykke kode (SEARCH......).
Tryk F3
og vælg derefter XAL > Kør og så navnet på din XAL-kørsel som du selv valgte.
Avatar billede jenic Nybegynder
09. november 2007 - 11:28 #9
HOV JEG LAVED EN FEJL
I punkt 2 skal Kartotek være AKTIONSLISTE og ikke KREKART

Bare rolig, du ville ikke kunnet have lavet punkt 3) pga. af ovenstående
Avatar billede jenic Nybegynder
09. november 2007 - 11:29 #10
Aktionliste  ikke AktionSliste :)
Avatar billede larsbrink Nybegynder
09. november 2007 - 11:30 #11
Jeg har ikke en kreditor som har nummer "Standard". Jeg går ud fra det så måske bare er en af de andre som er standard. Det er ikke en opsætning genrelt eller på en af kreditorene?
Avatar billede larsbrink Nybegynder
09. november 2007 - 11:30 #12
Jeg tester lige din 12 punkts plan i mit testregnskab :-)
Avatar billede jenic Nybegynder
09. november 2007 - 11:36 #13
Hvis en af dine andre kreditorer fungerer som standard-kreditor og den er årsag til at dine nye kreditorer automatisk får tildelt en aktionsliste, så bliver dit spm.1 løst ved at du løser spm.2 med mit svar. Lad os håbe det.
Avatar billede larsbrink Nybegynder
09. november 2007 - 12:31 #14
3) Lav en linie i nederste del af skærmbilledet med type DB og navnet Modul

Jeg får følgende: "Feltet Modul findes ikke i kartoteket KreKart"
Avatar billede larsbrink Nybegynder
09. november 2007 - 12:32 #15
Ja, så jeg skulle læse videre :)
Avatar billede larsbrink Nybegynder
09. november 2007 - 12:38 #16
Det ser ud til at virke samt at spm. 1 også er løst med denne plan! Tak for hjælpen.