Avatar billede chestbech Nybegynder
08. november 2007 - 11:46 Der er 2 kommentarer

Unmountable_boot_volume og manglende adgang til mit Cd-rom drev..

Min bærbare Packard bell Easynote R 3400 D har længe kørt ustabilt. Der er installeret en amerikansk Windows XP professionel SP2 derpå. Jeg har haft det problem i et stykke tid at mit cd rom drev ikke var tilgængeligt i Windows efter en afinstallering af nero (eller måske en hardware-fejl) og har derfor udsat en formattering af en computer som ikke kører optimalt!

Igår frøs den, jeg genstartede manuelt og får nu følgende fejl: Unmountable_boot_volume ved opstart... Det er yderligere udspecificeret længere nede på siden med følgende fejlkode:

0x000000ED  (0x851D7E30, 0xC000009c, 0x00000000, 0x00000000)

Stik imod al fornuft har jeg haft travlt og har ikke fået taget backup på min eksterne harddisk i 2/3 måneder (FJOLS jeg ved det godt) det er derfor meget vigtigt for mig at komme ind til mit data bare en gang (der er blandt andet eget produceret musik som ikke kan erstattes) så jeg kan backe up til min eksterne harddisk

Alle de løsningsforslag jeg kan finde herinde og på nettet forudsætter brug af genoprettelses funktionen når man booter op på winxp cd rom'en dette er desværre ikke muligt for mig da jeg ikke kan bruge cd rom drevet...

Håber nogen kan hjælpe mig evt med en løsning med boot fra min eksterne harddisk...

Når jeg når så langt ønskes også hjælp til geninstallering fra USB stick og eller harddisk...

På forhånd tak

Casper Hestbech
Pakhusvej 4
9260 Gistrup
casperhestbech@yahoo.dk
www.myspace.com/hestbech
Avatar billede khauge Nybegynder
08. november 2007 - 14:43 #1
Prøv at kigge her:

http://helgec.dk/usb_boot.html

Måske man kan kopiere Win-CD'en ned på den fra en anden pc og så boote fra den, ved hjælp af dette værktøj?
Avatar billede chestbech Nybegynder
09. november 2007 - 11:14 #2
Det vil jeg gå igang med at rode med nu :-) Håber det hjælper :-)