Avatar billede david89 Nybegynder
06. november 2007 - 20:49 Der er 8 kommentarer og
2 løsninger

Issue med WRT54G

Nu har jeg efterhånden sat +10 trådløse linksys routere op af denne slags, og er hidtil ikke stødt ind i nogen problemer, lige indtil nu. Routeren jeg har problemer med er en WRT54G version 7, med en 4.00.4 firmware installeret.

Routeren har siden i sommers virket fint, både trådløst og via kabel, indtil nu.

Ethernet virker fint. Kan fint tilgå routerens konfigurationsside, men jeg kan altså ikke tilgå internettet gennem routeren hvad enten jeg kører trådløst eller over kabel. Problemet ligger i at routeren ikke tildeler nogen mac/ip/whatever adresse. Altså hvis jeg går ind under status på routeren er alt fra "Login Type" og nedaf tomt eller tildelt med 0'er.

Jeg har forsøgt at resette routeren og slukke for strømmen op til flere gange, uden held. Jeg har yderligere forsøgt at release og renew'e ip'en gennem kommandoprompten og på selve konfigurationsiden.

Da jeg kontaktede linksys supporten fik jeg at vide at jeg skulle kontakte min ISP da de skulle registrere en mac adresse eller lignede i deres system så det ville virke. Da jeg så kontaktede ISP'en blev jeg spurgt om mac-adressen og den gav jeg dem så. En halv time senere ringede jeg tilbage da skidtet stadig ikke virkede og de sagde så at der på den adresse skulle være et anlæg, som automatisk sørgede for den slags.

Jeg er lidt på bar bund nu. Nogen, der kan hjælpe?

Det skal tilføjes at jeg yderligere forsøgte at clone min computers og routers MAC uden held.

På forhånd tak.

/David
Avatar billede thesheriff Nybegynder
06. november 2007 - 21:06 #1
Har du prøvet med en anden router?

Det kunne jo tænkes, at den er stået af :)
Avatar billede david89 Nybegynder
06. november 2007 - 21:30 #2
Det må jeg lige forsøge så. Så vender jeg lige tilbage engang det er gjort :)

Tak
Avatar billede shb Nybegynder
06. november 2007 - 21:49 #3
Du kan i webinterfacet sikre dig at "Setup -> Basic Setup -> Internet Connection Type" står til DHCP.
Du kan også prøve uden router, blot for at se om du kan modtage en IP fra din ISP.
Avatar billede david89 Nybegynder
06. november 2007 - 22:08 #4
DHCP er sat til og internettet virker fint såfremt det ikke skal gennem routeren. :)
Avatar billede dragonknight Juniormester
06. november 2007 - 22:21 #5
Hvis routeren har fat i nettet gennem et modem, kan det være kablet mellem disse der er forkert.
Avatar billede david89 Nybegynder
07. november 2007 - 07:59 #6
Kablet har fungeret fint førhen. Med forkert mener du så defekt? For ethernet virker jo fint, det er kun internettet jeg ikke kan tilgå.
Avatar billede dragonknight Juniormester
07. november 2007 - 22:46 #7
Ved nogle routere skal der et "lige kabel" mellem router og modem, og dem man sædvanligvis anvender til LAN er krydsede kabler.
Hvis din router skal have et lige kabel til modem, og du anvender et krydset, så virker det ikke.
Avatar billede thesheriff Nybegynder
08. november 2007 - 09:20 #8
wrt54g kører fint med både lige og krydsede kabler.
Avatar billede david89 Nybegynder
27. november 2007 - 20:32 #9
Routeren må altså have været defekt eftersom jeg fik testet den med en anden og at denne virkede fint. Den må gå på garantien. Håber bare ikke at germore er lige så bøvlede at snakke med, som folk siger.

ligger i alle et svar?
Avatar billede thesheriff Nybegynder
28. november 2007 - 10:19 #10
Åh åh - jeg krydser fingre for dig