Avatar billede hvem Nybegynder
05. november 2007 - 16:15 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

Del printer

Jeg har en HP deskjet printer, som jeg vil dele, så min bærbar pc, kan printe ud. Det er igennem min Stationær pc, og en router fra Cybercity. Den vil godt finde den anden computer, ved navn "pc1" men når jeg så klikker at den skal vælge den, kommer denne besked op "\\pc1 er ikke tilgængelig.Du har muligvis ikke tilladelse til at bruge denne netværksressource. Kontakt serverens administrator for at findeud af, om du har adgangstilladelse" Nogle gode ider til mit problem????
Avatar billede thesheriff Nybegynder
05. november 2007 - 16:30 #1
Har du været inde på pc1 og delt printeren?

Kører dine pc'ere på samme arbejdsgruppe fx MSHOME?

Firewall?
Avatar billede hvem Nybegynder
05. november 2007 - 16:42 #2
ja printeren er delt, og ja de køre under sammen arbejsgruppe "HJEMME". I køre begge med Mcafee 2006. Med stationær pc køre med wondows xp, og den bærbar med Vista. Men som sagt kan jeg godt finde pc1
Avatar billede thesheriff Nybegynder
05. november 2007 - 16:47 #3
Kan du pinge pc1 fra din bærbare?
Avatar billede hvem Nybegynder
05. november 2007 - 17:08 #4
Ja det kan jeg godt.
Avatar billede thesheriff Nybegynder
05. november 2007 - 17:09 #5
Og du har også installeret printeren som en delt printer på din bærbare?
Avatar billede hvem Nybegynder
05. november 2007 - 17:10 #6
nej det har jeg ikke. Hvad skal jeg kalde den så, det sammen som på den stationær?
Avatar billede thesheriff Nybegynder
05. november 2007 - 17:20 #7
Nu er jeg ikke den store Vista-haj, men der må være en guide til at installere printer.

Her vælger du så, at det er en delt printer.
Avatar billede hvem Nybegynder
05. november 2007 - 17:27 #8
Ja det har jeg gjort, nu kan jeg os godt finde mit dele navn ved den stationær pc. men den printer ikke ud
Avatar billede thesheriff Nybegynder
05. november 2007 - 17:30 #9
Er printeren og PC1 tændt?
Avatar billede hvem Nybegynder
05. november 2007 - 17:55 #10
Ja de er tændt
Avatar billede hvem Nybegynder
05. november 2007 - 17:57 #11
Jeg kan os finde mit dele navn ved den bærbar, med der sker ikke en skid.
Avatar billede thesheriff Nybegynder
05. november 2007 - 18:02 #12
Prøv at disable dine firewalls.
Avatar billede hvem Nybegynder
05. november 2007 - 18:36 #13
det har jeg gjort for starten af
Avatar billede thesheriff Nybegynder
05. november 2007 - 18:41 #14
Prøv om du kan finde guldkorn i denne guide:

http://www.vistaguide.dk/guides/guides/article/2/guide-til-ne.html
Avatar billede juleulven Nybegynder
14. november 2007 - 13:42 #15
med vista skal du sørge for nogle indstillinger i netværks & delingscenter

1. sørg for deling er aktiveret
2. sørg for at password beskyttet deling er slået fra

dette er de 2 vigtigste ting i vista
Avatar billede hvem Nybegynder
13. januar 2011 - 23:08 #16
tak