Avatar billede lgyrud Nybegynder
04. november 2007 - 19:36 Der er 3 kommentarer

Formatering af drev - ufrivillig

Hej Ekspert hjælp.
Vil en eller anden kunne fortælle hvorfor jeg pludselig ikke kan sætte mit digitale kamera til USB og overføre billeder almindeligvis til en folder. Jeg modtager en fejl med oplysningen "Disken i drev I er ikke formateret - skal den formateres nu? ... Ja / nej" Hvis jeg trykker Ja .. svaret er så:" Disken kan ikke formateres" Det skulle den jo heller ikke. Hvis jeg højre klikker nede i venstre side af pc skærm på "Sikker fjernelse af hardware" får jeg svaret "Enheden 'Standardenheden' kan ikke stoppes på nyværende tidspunkt. Prøv at stoppe enheden igen senere".
Noget andet som måske hænger sammen med dette problem er at mine CD-Rom og DVD drev virker heller ikke. Jeg får en besked som følger. "Windows kan ikke læse fra denne disk. Disken kan være beskadiget eller bruger muligvis et format, som ikke er kompatibelt med Windows". Dvs. at jeg heller ikke kan afspille CDére/DVDére almindeligvis. Hvad søren sker der ? Håber på en som kan løse dette problem.
Avatar billede perhol Seniormester
04. november 2007 - 20:02 #1
Oplever af og til det samme i Vista.
En lukning og genstart af Explorer plejer at afhjælpe problemet.
Start Joblisten (Jobmanager) og luk alle instanser af Explorer (luk IKKE Joblisten).
Avatar billede perhol Seniormester
04. november 2007 - 20:05 #2
I Joblisten øverst er der nogle menuer. Vælg Filer - Nyt Job. skriv her 'explorer.exe'.
Dette vil starte explorer igen. Det plejer at afhjælpe problemet på min maskine.
Avatar billede lgyrud Nybegynder
05. november 2007 - 16:37 #3
Hej perhol
Jeg er ikke sikker på at du helt har fanget problemet !
Eks.: Hvis jeg sætter et hvilket som helst medie i et USB port eller forsøger afspilning via CD-Rom/DVD modtager beskeden hhv:
(Disken i drev I er ikke formateret - skal den formateres nu? ... Ja / nej)
(Windows kan ikke læse fra denne disk. Disken kan være beskadiget eller bruger muligvis et format, som ikke er kompatibelt med Windows)
Måske har et virus ødelagt noget ?
Venlig hilsen