Avatar billede laje3 Nybegynder
04. november 2007 - 08:26 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Windows Mediaplayer (11) viser filerne dobbelt på listen

Hej,

jeg har rippet alle mine CD'er og smidt dem op på loftet. Det har taget super lang tid. Derfor har jeg købt en ekstern harddisk, så jeg har filerne liggende på både min almindelige harddisk og den eksterne som Back up, hvis PC'en skulle bryde ned.

Problemet med det er, når jeg søger og finder et bestemt album, så joiner den de to album, således at listen vil se sådan ud:
1. track 1
2. track 1
3. track 2
4. track 2

Så man er nødt til at høre nummeret 2 gange i træk eller lave egentlige spillelister.

Jeg ville egentlig gerne have det sådan, at Mediaplayer kun anvendte filer fra PC'ens Harddisk (med mindre jeg manuelt tilføjer nogen) og det har jeg også sat op under monitoring.

Er der én der kan hjælpe mig lidt her?

mange tak!

Mvh
Laje
Avatar billede warg Nybegynder
04. november 2007 - 11:45 #1
Mener du at den tager nummer 1 fra intern og ekstern? hvis ja, hvofor slukker du så ikke bare for den eksterne?
Avatar billede gider_ikke_mere Nybegynder
04. november 2007 - 12:16 #2
prøv at kigge under Funktioner -> indstillinger -> Mediebibliotek -> Overvåg mapper
Avatar billede laje3 Nybegynder
04. november 2007 - 12:56 #3
=> Akyhne, det er lige præcis hvad jeg har gjort. jeg fjernede den eksterne fra overvågede mapper og satte den til at søge efter musik igen. Men det er lige som om, den aldrig "glemmer" filerne på den eksterne.

=> Warg, synes ikke jeg kan slukke. Tager løbende eksternt back-up.
Avatar billede gider_ikke_mere Nybegynder
04. november 2007 - 13:43 #4
Du er måske nødt til at fjerne henvisningerne i WMP manuelt, og så blot sørge for at den ikke indekserer din eksterne igen.
Avatar billede laje3 Nybegynder
04. november 2007 - 13:50 #5
Jeg har brugt en del af dagen på at søge. Nu har jeg fundet dette link

http://www.microsoft.com/windows/windowsmedia/knowledgecenter/mediaadvice/0089.mspx#EZ

hos MS og vil forsøge at slette mit bibliotek og så foretage en helt ny scanning.
Avatar billede gider_ikke_mere Nybegynder
04. november 2007 - 17:59 #6
Du kan bare markere dem, og slette dem.
Avatar billede laje3 Nybegynder
04. november 2007 - 21:48 #7
Ja, det har du ret i, men med en hulens masse CD'er x 2, så bliver det en hel del der skal slettes manuelt.
Jeg fulgte MS's råd om at fjerne selve databasen og så undlade at scanne folderen på den eksterne HD ind på ny. Det løste problemet  ;o)

Du må gerne lægge et svar, så kan du få point for dine forslag.

Mvh
Laje
Avatar billede gider_ikke_mere Nybegynder
04. november 2007 - 23:07 #8
Ok. Du kunne bare have slettet alt, og så lade WMP genfinde det den skulle.
Avatar billede gider_ikke_mere Nybegynder
11. november 2007 - 20:53 #9
Lukketid?
Avatar billede gider_ikke_mere Nybegynder
11. november 2007 - 23:21 #10
Takker for point.