Avatar billede massg Nybegynder
03. november 2007 - 17:34 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Airport Express lydstyrke

Jeg har lige købt en airport express til min macbook og har fået den til at køre sådan, at den musik jeg spiller på computeren, kommer igennem til mit stereoanlæg, helt trådløst. Ret blæret.

Jeg kan styre lydstyrken igennem stereo'en (gennem airport) hvis jeg ændrer lydstyrken i iTunes,
MEN
kan ikke få lov til at gøre det hvis jeg nøjes med at ændre lydstyrken via. tastaturet, altså marstervolumen.

Lidt ærgeligt da fjernbetjeningen der følger med Mac'en styrer mastervolumen og ikke iTunes volumen...

Jeg kan altså godt skifte numre i iTunes med fjernbetjeningen, men ikke kontrollere lydstyrken.

Hvordan kan jeg løse denne detalje så det kan lade sig gøre?
Avatar billede aeblenet Nybegynder
03. november 2007 - 18:01 #1
Du kan kun styre volumen i det rum du befinder dig i.
-det er da til at finde ud af for enhver.

Det kan dog være svært at acceptere . . .

Du kunne købe den højttaler der hedder iPod A1121:
http://clicknbuy.com.kw/ProductShowcase.aspx?ProdId=360

Den er desværre udgået fra Apple Store, men hvis du er heldig kan du finde et eksemplar hos Electric City.

Der medfølger også en fjernbetjening, magen til den du har og du kan justere lyden herigennem.
-og smart nok koble den til din Airport i stedet for steroeanlægget.

Den løsning du søger er ikke mulig . . . Alt andet. Næsten. Er.

Håber det giver lidt mening . . .
Avatar billede massg Nybegynder
04. november 2007 - 11:59 #2
Det er nok den rigtige løsning... Så bliver det muligt at styre volumen igennem den forstærker.

Men bliver nok nødt til at vente til næste måned med at overveje det :)

Tak for svar
Avatar billede massg Nybegynder
04. november 2007 - 12:10 #3
Avatar billede aeblenet Nybegynder
04. november 2007 - 18:43 #4
takker for point.

Jeg er i hvert fald meget glad for min løsning.
-har AppleTV i stuen med alle sangene + iMac på kontoret med alle sangene + iPod-højttaler i soveværelset.

Det er dog lidt besværligt at iMac skal være tændt, men det løser vi ofte ved at medbringe iPod til soveværelset, så vi kan vælge og vrage frit uden at skulle stå op hele søndagen . . .
Avatar billede egonspock Seniormester
07. november 2007 - 16:21 #5
Der er mindst to muligheder for at styre lyden via en remote: jeg bruger selv Salling Clicker med min mobiltelefon, som virker gennem bluetooth:
http://salling.com/Clicker/mac/
Dernæst er der også Sofa Control, der kan det du gerne vil med Apple's remote:
http://caseapps.com/sofacontrol-scripts.html

Det kan også styre en hel masse andre programmer, men specifikt for iTunes kan den også skrue op og ned for lyden:
http://caseapps.com/sofacontrol-scripts.html#iTunes