Avatar billede rekun Nybegynder
02. november 2007 - 21:32 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Drag n' Drop med til explorer

Jeg har en listbox, som indeholder stien ( fx c:\windows\fil.txt ) man kan tilføje filer ved hjælp af drag and drop. Nu er det så at jeg gerne vil gøre det muligt at dragge filer fra listboxen over til skrivebordet eller en mappe ( altså kopire filerne til en anden mappe ). Kan dette lade sig gøre? jeg vil helst undgå komponenter, men intet er udelukket. Jeg har set at andre har haft problemer med det samme, uden at få svar, så derfor er der mange point i puljen...
Avatar billede pidgeot Nybegynder
03. november 2007 - 00:44 #1
Der er et eksempel på http://www.swissdelphicenter.ch/torry/showcode.php?id=2335 der ikke gør brug af særlige komponenter. Vil tro det kan bruges, men har ikke testet det nærmere...
Avatar billede rekun Nybegynder
04. november 2007 - 08:49 #2
tak for linket, men jeg kan ikke helt få det til at virke...
ved denne linje:
DoDragDrop(DataObject, Self, DROPEFFECT_COPY, Effect);
får jeg fejlen [DCC Error] Unit1.pas(143): E2033 Types of actual and formal var parameters must be identical
ved sgu ikkke helt hvad det betyder, men håber du kan hjælpe mig...
Avatar billede pidgeot Nybegynder
04. november 2007 - 11:32 #3
Har du husket at sige din form implementerer IDropSource?
Avatar billede pidgeot Nybegynder
04. november 2007 - 11:38 #4
Glem den sidste, mig der læser forkert...

Fejlen ligger i at Effect er en forkert type. Du skal ændre dens type til longint (eller Integer).

Den har nok været erklæret som DWORD (Cardinal) i den version eksemplet er skrevet i.
Avatar billede rekun Nybegynder
05. november 2007 - 08:23 #5
så kan du godt smide et svar.. :D
Avatar billede pidgeot Nybegynder
05. november 2007 - 08:49 #6
Værsgo :)
Avatar billede rekun Nybegynder
23. november 2007 - 14:49 #7
Undskyld jeg ikke har svaret før nu, men jeg glemte det simpelthen. Men nu for du ihvertfald pointsne