Avatar billede bryderen Nybegynder
02. november 2007 - 19:08 Der er 12 kommentarer

Forbindelse til DB fungere på localhost men ikke "online"

Hej,

Jeg tror at problemet skyldes web10, altså at det er en fejl fra deres side...

Men jeg spørger nu alligevel, da det er rimelig håbløst at få hjælp hos web10!

Jeg arbejder med en hjemmeside www.hot-shots.dk. Jeg arbejder i ASP.NET c# og bruger databasen mySQL.

Når jeg i Visual Studio .NET kalder siden default.aspx frem via localhost, er der ingen fejl, og siden kører som den skal.

www.hot-shots.dk/default.aspx for jeg en fejl: "ERROR - no error information available" og "Exception Details: Microsoft.Data.Odbc.OdbcException: ERROR - no error information available"

Åbner jeg en af undersiderne eks.: "http://www.hot-shots.dk/gbog.aspx" Vises al grafikken, men alle informationer, der skal hentes fra databasen, bliver ikke vist. I toppen, via Response.Write står der samme fejl: "ERROR - no error information available".

Hvad skyldes denne fejl? Er det bare web10's database driver e.l. der er nede? eller kan det skyldes noget andet?

Med håb på hurtig hjælp...;o)
Avatar billede sherlock Nybegynder
02. november 2007 - 19:21 #1
Hvordan ser dine connectionstrings ud. (Pånær bruger og password) ?
Avatar billede bryderen Nybegynder
02. november 2007 - 19:22 #2
<add key="MDBString" value="Driver={MySQL ODBC 3.51 Driver};DSN=MySQL;Server=195.128.174.36;Database=xxx;uid=xxx;pwd=xxx;option=3"/>
Avatar billede goose Nybegynder
02. november 2007 - 19:56 #3
og du har læst denne side:

http://www.web10.dk/help/faq/windows_mysql_net

/Goose
Avatar billede goose Nybegynder
02. november 2007 - 19:57 #4
- du skal nemlig selv uploade driveren til MySQL ......

/Goose
Avatar billede bryderen Nybegynder
02. november 2007 - 20:10 #5
Hmm... Jeg glemte at skrive at siden virkede de første 2 dage jeg efter den blev lagt ud.

Jeg har flere sider hos web10 og har aldrig selv uploaded drivere, de har bare fungeret...

Men Visual Studio .Net opretter selv en mappe: "bin", hvor den opretter 2 filer: "hot-shots.dll" og "hot-shots.pdb", de 2 filer uploader jeg selvfølgelig også. Og det plejer at være nok... men jeg vil da lige prøve at følge web10's guide...;o)
Avatar billede sherlock Nybegynder
02. november 2007 - 20:10 #6
Det var lige FAQ'en jeg ville hen imod :)
Avatar billede bryderen Nybegynder
02. november 2007 - 20:16 #7
Hmm... ingen ændring efter jeg har uploaded driveren... Men det underlige er at det har virket?!
Avatar billede bryderen Nybegynder
03. november 2007 - 19:37 #8
Web10 har stadig ikke givet lyd fra sig med en løsning på problemet... men mere end 24 timer senere... var der igen forbindelse med databasen "online" uden jeg har foretaget mig nogen ændring! Web10 er ustabilt og det kan IKKE anbefales!!
Avatar billede sherlock Nybegynder
04. november 2007 - 00:48 #9
De har nok rettet det efter din henvendelse :)
Avatar billede bryderen Nybegynder
05. november 2007 - 20:23 #10
Web10 kunne ikke forklare hvorfor fejlen var opstået... I dag opstod samme fejl igen. Denne gang igen uden jeg har ændret noget i nogle filer.. Nogen der har en idé til hvad der kan være galt?
Avatar billede goose Nybegynder
05. november 2007 - 22:24 #11
Det må sg* da være WEB10 der har en brist - skynd dig og flyt et andet sted hen :o)

/Goose
Avatar billede bryderen Nybegynder
05. november 2007 - 23:34 #12
Det tror jeg du har helt ret i... prøver med needhost.dk