Avatar billede gmn Nybegynder
02. november 2007 - 11:10 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Import af billede med transparent baggrund

Jeg har et billede af en hånd, som jeg har skåret baggrunden væk på i Corel Paint Shop Pro X. Når jeg importerer den i Flash, generer programmet automatisk en hvid baggrund.
Har det noget med formatet at gøre (jpg)?

Hvordan løser jeg det?
Avatar billede jarret Nybegynder
02. november 2007 - 11:18 #1
du skal gemme i gif
Avatar billede jarret Nybegynder
02. november 2007 - 11:23 #2
Avatar billede gmn Nybegynder
02. november 2007 - 11:32 #3
Jeg ser lige på linket, for gif gav stadig hvid baggrund.
Avatar billede jokkejensen Novice
02. november 2007 - 11:36 #4
nu er gif kun 8bit, det er meget få intereseret i at benytte i dag, med mindre der er et formål med det.

Png vil være et mere oplagt valg her, dog er png født med mulighed for 8bit indexeret farveskale (256 farver), kan gå op til 24bit fuld farve, og 16bit gråtoner. Vigtigst af alt er der fuld kontrol over alpha kanalen, så gemme med matte osv er ikke nødvendigt.

Brug png 24bit for at opnå normale farver.

/JJ
Avatar billede sqnne Nybegynder
02. november 2007 - 11:54 #5
Linket virker ikke optimalt (der skal man jo stadig gå ind og beskærer, hvilket er meget svært i Flash)..

Hvorfor er det at Flash ikke godtager den transparente hvide baggrund lavet i Corel Photo Shop Pro X ?
Er der et "kryds" der skal (de)aktiveres for at den ikke laver denne automatiske hvide baggrund..
Avatar billede gmn Nybegynder
02. november 2007 - 12:19 #6
jarret skriv lige et "svar", så jeg kan give dig points, for det løste problemet. Også tak til jokkejensen for din kommentar.
Avatar billede jarret Nybegynder
05. maj 2008 - 00:20 #7
ok ;)
Avatar billede gmn Nybegynder
05. maj 2008 - 09:50 #8
Jeg har nu 3 gang forsøgt "accepter", men det ser ikke ud til at virke.