Avatar billede reddevil Nybegynder
02. november 2007 - 10:36 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

iTunes og Winamp cracher mit Vista ved opstart!

Hej... Jeg kører Vista Business og har brugt iTunes i et stykke tid på min computer uden problemer, men nu er den pludselig helt gal.
Da jeg ville starte iTunes den anden dag, blev programmet simpelthen ikke synligt og efter et kort stykke tid crashede computeren.
Jeg prøvede gentagende gange men med samme result hver gang: computeren gik i stå når jeg prøvede at starte iTunes og jeg blev nød til at tvangslukke den.
Nå, så afinstallerede jeg iTunes. Sørgede for at slettte alt data  fra iTunes og releterede programmer i Temp og AppData folders. Desuden kørte jeg Windows Install Clean Up.
Så blev iTunes geninstalleret. Installationen gik fint, men da programmet skulle starte skete nøjagtig det samme igen: computeren crasher!!

Nå, så downloadede jeg Winamp for jeg skal da høre lidt musik. Det viser jeg at have helt samme problem. Jeg når dog lige at se Winamps GUI inden at computeren crasher.

Det ser altså ud til at der er noget helt galt med i forhold til musik-afspillere på min computer... Nogle forslag til hvad jeg kan gøre??
Avatar billede reddevil Nybegynder
02. november 2007 - 10:52 #1
Jeg har lige opdaget at problemet også gælder for Windows Media Player... aaarggh.... Tilgengæld kan VLC player sakkens afspille en mp3..
Avatar billede jokkejensen Novice
02. november 2007 - 11:42 #2
VLC kommer med sine egne codec... dine egne er fucked...

Skulle jeg geninstallerer noget var det WMP11, eller hente en codec pakke af en eller anden form du "stoler" på ikke er fyldt med spyware osv. Jeg ved ikke om det er helt lovligt at linke til dem jeg kender her, da de fleste har mpeg2/divx encode/decode codex's som man typisk betaler for.

Men kig efter Ace codec pack, eller kazaa lite codec pack.. husk ikke at installere deres associerede afspillere, og hav din virus beskyttelse på.

/JJ
Avatar billede jokkejensen Novice
02. november 2007 - 11:44 #3
Avatar billede jokkejensen Novice
02. november 2007 - 11:45 #4
ACM audio codecs:
* MP3 (Fraunhofer) 3.4.0.0 - For decoding and encoding MP3 audio in applications like VirtualDub.
* MP3 (LAME) 3.97 - For encoding MP3 audio in applications like VirtualDub.
* AC3ACM 1.4 - For decoding and encoding AC3 audio in applications like VirtualDub.
* Vorbis 0.0.3.6 - Required for playing AVI files that contain Vorbis audio. These files are very uncommon.
* DivX ;) Audio 4.2.0.0 - Some old DivX 3.11 videos use this audio codec.
Avatar billede reddevil Nybegynder
04. november 2007 - 16:38 #5
Jeg har prøvet at installere K-Lite Codec Pack, men stadig samme problem...?
Avatar billede reddevil Nybegynder
04. november 2007 - 16:47 #6
Kan man ikke bare geninstallere de originale codec i windows på en måde
Avatar billede reddevil Nybegynder
14. januar 2009 - 13:24 #7
rydder op i mine gamle ikke lukkede tråde