Avatar billede bkhansen Novice
01. november 2007 - 22:32 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Vista kan ik afspille dvd film?

Hej.

Hvorfor kan vores vista bærbar ikke afspille DVD film?

I WMP skriver den:
Windows Media Player kan ikke afspille dvd-video. Du skal muligvis justere skærmindstillingerne i Windows. Åbn skærmindstillingerne i Kontrolpanel, og prøv at reducere skærmopløsningen og farvekvaliteten.

Og det har vi prøvet.
Alle codec er installeret (divx osv.)
Avatar billede zagger Juniormester
01. november 2007 - 22:51 #1
Du skal ikke bruge divx-codec for at afspille dvd.

I Windows XP kan Media Player automatisk afspille dvd uden nogen problemer, men jeg ved ikke om det også forholder sig sådan i Vista.

Men ellers kan du jo prøve AVS DVD Player. Den er gratis, og er efter min mening bedre end WMP til at afspille dvd-film, da man har mange flere indstillingsmuligheder.

http://nemli.dk/hent.php?navn=AVS%20DVD%20Player
Avatar billede Jensen DK Novice
02. november 2007 - 07:15 #2
http://www.pcworld.dk/download/56/1434
Hvis den anden ikke virker i Vista så kan du bruge denne den afspiller næsten alt.
Avatar billede bkhansen Novice
02. november 2007 - 16:09 #3
Har fået den til at afspille i AVS DVD.

Men vil gerne have det til at virke med WMP ... kan i finde en løsning på hvorfor det ik virker?
Avatar billede Jensen DK Novice
02. november 2007 - 17:57 #4
Hvis det er FLV filer kan wmp ikke afspille dem, ellers kan du prøve at opdatere din DRM til wmp.
Jeg ved hvordan man gør i XP men ikke i Vista.
Avatar billede bkhansen Novice
02. november 2007 - 18:26 #5
Tror ikke det er FLV filer. Det er alm. DVD film den ik vil afspille.
Prøver at finde ud af hvordan man opdatere DRM.
Avatar billede Jensen DK Novice
03. november 2007 - 06:29 #6
http://www.free-codecs.com/download/ACE_Mega_CoDecS_Pack.htm
Prøv denne codec pakke der er meget forskelligt i den. Den DVD skive du ikke kan afspille har du været i stifinder og den vej set hvad det er for nogen filer den
ikke vil afspille?
Avatar billede Jensen DK Novice
03. november 2007 - 06:36 #7
Har du prøvet at gå i enhedshåndtering og så fjernet dit DVD drev og derefter genstartet så instalere Vista dit drev påny,du kan også prøve google og søge på en driver til din DVD.
Avatar billede christopher99 Nybegynder
03. november 2007 - 17:29 #8
Avatar billede bkhansen Novice
04. november 2007 - 21:21 #9
Efter installation af christopher99s codec virker det stadig ikke.