Avatar billede hugopedersen Nybegynder
01. november 2007 - 15:58 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Fejl 80073712 ved Windows Update

Jeg har en Windows Vista der melder en fejl kode 80073712 når man forsøger at bruge Windows update.
Hvad kan det skyldes?  Jeg synes ikke hjælpen eller M$ for den sags skyld er til megen hjælp.
Avatar billede nopsen Ekspert
01. november 2007 - 16:24 #1
Avatar billede hugopedersen Nybegynder
01. november 2007 - 16:29 #2
Den har jeg ikke lige set nej.
Desværre er det ikke en computer jeg lige har adgang til hver dag da den står hos min datters svigerfar :-)  Men jeg checker lige op næste gang jeg kommer forbi. Og hjælper det ved jeg hvem der skal have points
Avatar billede vejmand Juniormester
01. november 2007 - 16:42 #3
Avatar billede hugopedersen Nybegynder
30. december 2007 - 19:03 #4
Har nu langt om længe været i nærheden af den computer med Vista på, men ingen af de skitserede løsninger fungerer på maskinen.
Der henvises til en pending.xml fil som skal fjernes. Men denne fil findes slet ikke på maskinen (og tro mig jeg har ledt med de rigtige værktøjer) så det er svært at gøre noget.
Avatar billede vejmand Juniormester
30. december 2007 - 19:23 #5
Har du søgt i skjulte filer og mapper?
Avatar billede hugopedersen Nybegynder
30. december 2007 - 19:32 #6
Har brugt bl.a. TotalCommander sat op til at vise alt
Avatar billede vejmand Juniormester
30. december 2007 - 19:45 #7
Kender desværre ikke TotalCommander.

Det vil sige du kan godt find mappen C:\windows\winsxs\
Men filen pending.xml findes ikke deri?

Er det rigtig forstået?
Avatar billede hugopedersen Nybegynder
30. december 2007 - 20:01 #8
Det er korrekt ja. Og der er masser af sjove filer og mapper i C:\windows\winsxs\
Avatar billede vejmand Juniormester
30. december 2007 - 20:05 #9
Så har jeg desværre ikke andre bud.  :-(
Avatar billede hugopedersen Nybegynder
03. marts 2008 - 13:07 #10
Kan i ikke kaste et par svar så får i point for jeres indlæg selv om de ikke løste mit problem.
Jeg må nok vente og se til SP1 kommer på DK
Avatar billede vejmand Juniormester
03. marts 2008 - 14:30 #11
Avatar billede hugopedersen Nybegynder
03. marts 2008 - 14:33 #12
Efter hvad jeg har fået at vide, så kommer SP1 først på dansk til april.
Avatar billede skomager Nybegynder
05. oktober 2008 - 20:07 #13
Jeg har igennem lang tid fået fejlkoden 0x80073712, når jeg har forsøgt at installere Vista Servicepack 1. Nu har jeg løst problemet.
Det jeg har gjort nu er følgende:
Jeg har installeret – eller forsøgt at installere alle de updates som fremgår af nedenstående link, men noget blev afvist fordi det ikke var relevant.

http://www.microsoft.com/downloads/thankyou.aspx?familyId=2889489c-ee87-4607-8aa5-812e8078ab27&displayLang=da

startende med System Update Readiness Tool til Windows Vista (KB947821) [August 2008] “Windows6.0-KB947821-v3-x86” (Den jeg tidligere have hentet hed ..v2-x86)

og efterfølgende tog jeg de andre opdateringer, hvoraf nogle ikke var releante. (Det meddelte systemet automatisk.

Efterfølgende installerede jeg den fil om Vista Service Pack 1 jeg havde hentet på på jeres Microsofts opdateringsside. (Windows6.0-KB936330-X86-wave1)

Undervejs i installationen lukkede jeg mit antivirusprogram AVG ned, men jeg ved ikke om det var nødvendigt.

Og nu er Servicepacken installeret.
Avatar billede skomager Nybegynder
15. oktober 2008 - 16:10 #14
Fejlkode 80073712
Af mit ovenstående indlæg fremgr det vist ikke helt tydeligt at du skal starte med at installere System Update Readiness Tool til Windows Vista (KB947821). Søg efter den på fx Google. Gpå derefter ind på ovennævnte link og installer alt, dog servicepacken til sidst. Held og lykke.