Avatar billede madeira Nybegynder
01. november 2007 - 03:15 Der er 4 kommentarer

HD på tv.

Hej.

Jeg har købt en xbox fornyeligt, men da mit tv er godt 5 år gammelt, så føler jeg ikke at jeg får nok ud at grafiken. Da jeg ikke har 4000-5000kr til at købe et fladskærms tv, så vil jeg lige høre om nogen ved om der er "almindelige" tv, der er HF ready, med HDMI indgange, og om dette er nødvendigt for at få god grafik på mine spil. På forhånd tak.
Avatar billede drgonzo Praktikant
01. november 2007 - 10:20 #1
Det findes ikke i normale TV, så stor opløsning kan de slet ikke køre. Hvilken opløsning du kører har intet at sige mht selve grafikken, det er mere billed skarphed mm opløsningen har indflydelse på. Så grafikken er den samme uanset hvilket TV du kører på
Avatar billede johnstigers Seniormester
01. november 2007 - 20:02 #2
Helt forkert :)
XboX har mulighed for FUll HD hvis tv understøtter det.
Grafikken bliver selvfølgelig pænest hvis den kører for fuld skrue :)
Avatar billede drgonzo Praktikant
02. november 2007 - 11:30 #3
hvad er forkert?? At et CRT TV ikke kan køre full HD, eller der ikke er grundlæggende forskelle i grafikken om han kører 1024*768 på et CRT TV eller full HD på en fladbørge??
Der er ikke noget af det der er forkert. Selvfølgelig er billedet skarpere og pænere ved fullHD men grafikken som sådan ændres ikke, så det er nu rigtig nok. Har selv prøvet begge dele
Avatar billede johnstigers Seniormester
02. november 2007 - 20:46 #4
Selvfølgelig ændres grafikken ved ændring af opløsning - det er logik.