Avatar billede bojohansen Nybegynder
31. oktober 2007 - 22:22 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

Surftown og lidt diverse ?

Hej.

Nu har jeg lyst til at skifte web hotel og surftown ser ud til at tilbyde hvad jeg trænger.

Nogen her som har surftown og har erfaring med følgende :

Subdomæne :
Er det et ordentligt subdomæne som fungere som et eget domæne hvor jeg kan bruge / link i min kode for at gå til roden af subdomænet og ikke havner i roden af mit hoved domæne?

Må subdomæner ligge i en mappe i hoved domænet eller ligger de i mappe uden for hoved domænet?

Kontrolpanel :
Er det godt og med mange funktioner, overskueligt, virker som det skal eller er der mange problemer og ting som ikke virker?

Oppe tid og stabilitet :
Har de styr på sagerne eller er de endnu bare et rode firma som så mange andre?
(Ja ja, jeg ved pris og produkt og bla bla bla, men det er ikke det jeg spørger om ;-) )

Smider 200 points, så er der lidt og deles om :-)
Avatar billede bojohansen Nybegynder
31. oktober 2007 - 22:22 #1
BTW.

Leder efter en Demo af kontrol panelet, men det ser ikke ud til at de har det?
Avatar billede bojohansen Nybegynder
31. oktober 2007 - 22:27 #2
Hmmmmm, er det Plesk de bruger som kontrol panel?
Avatar billede bacardil Nybegynder
31. oktober 2007 - 22:44 #3
Avatar billede bojohansen Nybegynder
31. oktober 2007 - 22:45 #4
Ja har set den side, men er jo begrænset med info på den :-(
Avatar billede bacardil Nybegynder
31. oktober 2007 - 22:57 #5
Kender ikke mere til surftown´s oppetid end jeg har læst, men ved at Cohaesio som ejer surftown har nogle ret hardcore folk - eller det havde de i hvert fald for nogle år tilbage, hvor jeg have en jævnligt dialog med medarbejderne.

Det var også Cohaesio der stod for udviklingen af b-one´s kontrolpanel dengang de startede op, hvorefter de vist kom til, at bruge det i surftown.

Derefter startede b-one jo deres egen udvikling op og surftown har så valgt et færdig udviklet kontrolpanel ser det ud til.

Alt i alt, så skal du nok regne med at surftown ikke lige går konkurs selv om, at det har kostet Cohaesio en del penge igennem tiden, at lege på lowhost marked, men de vil alt andet lige putte flere kunder på deres servere og derved presse dem lidt ekstra som kan give længere svartid, korte udfald m.v.

Men skal du ikke bruge det til noget vildt vigtigt, så er de sikkert udemærket.
Avatar billede bojohansen Nybegynder
31. oktober 2007 - 23:08 #6
Nej det er stort set bare min lille sandkasse :-) så det er ikke så farligt....derfor gidder jeg heller ikke betale flere tusinde i året.

Er bare lidt int. i de andre punkter i første post, da disse kan irritere mig noget helt sindsygt *LOL*

Takker for svar så langt :-)
Avatar billede hartnet.dk Nybegynder
31. oktober 2007 - 23:19 #7
Hvad har du brug for?

Det jeg kan tilbyde er Plesk som Kontrolpanel, og det er efter min mening noget nemmere en Surftowns...
Avatar billede supersquirrel Nybegynder
31. oktober 2007 - 23:25 #8
Hejsa,

Jeg vil faktisk fraråde dig surftown, da de efter mine erfaringer er noget være ****..
Jeg har et par gange eller flere oplevet hvor man så fint køber et webhotel ved dem, også kører det fint i ca. 3-4 måneder - men så lukker de hotellet med grunden at man bruger for meget trafik - selvom der NÆSTEN ikke var nogen besøgende på ens side..

Men jeg vil gerne anbefale et par stykker også :))
http://servage.net - Utrolig godt og stabilt webhotel, samt extremt god kundeservice.
http://one.com - Jeg har endnu ikke haft problemer med dem, nemt og overskueligt kontrolpanel.
http://plesk.net - Jeg har ikke prøvet det, men har kun hørt ros om det.. Jeg selv syntes dog siden ser lidt uoverskuelig ud - men deres kontrolpanel er skam fint nok.
Avatar billede bojohansen Nybegynder
31. oktober 2007 - 23:25 #9
blandt andet .no og MS-Sql

Og jeres MS-Sql er nok lidt langt over hvad jeg vil betale for bare at have den for læring og leg (Bruger Access ellers)

Har haft Plesk før, og det er godt hvis det er sat rigtigt op self.
Avatar billede bojohansen Nybegynder
31. oktober 2007 - 23:29 #10
@supersquirrel

Ok, men var det ikke bare gå ind på statistikken og kigge??
Måske du har hostet nogen tunge filer som andre har linket direkte til?

Hvis man ser bort fra ovenstående, hvordan var det ellers?
Avatar billede supersquirrel Nybegynder
31. oktober 2007 - 23:30 #11
Nu er det er stykke tid siden, men glemte at skrive at der var en del nedetid - men ved selvfølgelig ikke om der er rettet op på det nu :))

Men ellers var det skam fint nok
Avatar billede xtom Nybegynder
01. november 2007 - 09:40 #12
Der var i sin tid en del problemer med nogle af serverne hos Surftown, f.eks. mydb2 SQL'en var rimelig fyldt. Siden sommerferien har der dog været oprydning i gang - for mange kunder pr. shared server - så driften er tilbage til optimal/normal igen.

@bojohansen: subdomænerne er af den "ordentlige" slags, hvor du havner i roden af subdomænet - ikke root på hoveddomænet. De ligger typisk i en mappe uden for selve domænet. Der ligger en (begrænset) demo af kontrolpanelet på http://cp.surftown.com - login med brugernavn "webhosting" og adgangskoden "password" :)

@supersquirrel: Der er som udgangspunkt fri trafik, dvs. fri båndbredde, hos Surftown, uanset om du tæller det ind som hits eller antal overført MB/GB. Derimod er der - som hos alle andre udbydere - mulighed for at få lukket sit webhotel, hvis det trækker for mange ressourcer (læs CPU- og RAM-kvoter) i forhold til de andre kunder på samme server. Det sker som oftest på grund af dårlig kode, der f.eks. flooder SQL-serveren med uendelige forespørgsler.

Hos Surftown benyttes der forresten H-sphere, ikke Plesk.

Dbh,
xt0m/Thomas

(Arbejder hos Surftown nu til dags)
Avatar billede bojohansen Nybegynder
01. november 2007 - 21:04 #13
@xtom

nu er det et .no domæne jeg skal ha, ligger server og administration da i Norge eller Danmark (I har Norsk hjemmeside også)?
Avatar billede xtom2 Nybegynder
02. november 2007 - 09:34 #14
@bojohansen

Serveren står fysisk her i landet - enten på Østerbro eller i Lyngby..
Avatar billede bojohansen Nybegynder
07. november 2007 - 16:56 #15
Så oprettede jeg et hotel hos surftown. Advanced Windows hotel.

Let og logisk kontrolpanel som virker veldig godt.

Midlertidige web adresse for hoved og alle subdomains så man kan sætte alt op og sjekke om det virker før hostmaster peger på hotellet.

Subdomæner er af den rigtige type som opføre sig som selvstændige domæner.

Access databaser kan ligges uden for www roden og stadigt læses og skrives til (noget jeg sætter pris på)

Ekstern adgang til Ms og MySql databaserne via IP sikkerhed.

I korte træk midt i bullseye :-)

@xtom

Siden du arbejder der, så kan du jo fortelle dem at de bør informere om at surftown kan stå som registrar for .no domæner
Man kan ikke selv ændre noget som helst på .no domæner da www.norid.no ikke vil ha kontakt med andre end registreret registraer. Typisk Norsk, Null service er tingen *LOL*
Gjorde et hurtigt opslag på norske registrarer og fandt surftown der, sendte mail til support og de har sat flytning i gang.
Men sikkert mange som sikkert stejler lidt over at de selv må ordne det....hvilket jo er umuligt her til lands.

@Alle

Læg nogle svar så jeg kan få lukket her.
Takker for hjælpen :-)
Avatar billede bojohansen Nybegynder
25. januar 2008 - 21:35 #16
Gentager mig selv :

@Alle

Læg nogle svar så jeg kan få lukket her.
Takker for hjælpen :-)