Avatar billede madsen_g Nybegynder
31. oktober 2007 - 21:13 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Kontrolpanel virker ikke, og sidepanel loader ikke helt

Hej

Som overskriften siger, så kan jeg ikke komme ind i kontrolpanelet. Den skriver: "Windows stifinder holdt op med at fungere" og så prøver den at genstarte stifinder.
Stifinder virker ellers normalt.

Problemet opstod på samme tidspunkt, som problemet med at sidepanelet ikke vil loade ordentligt.

Nogen der kan hjælpe?

/Mads
Avatar billede hcma Novice
01. november 2007 - 00:10 #1
har du Nero Burning installeret ?
Avatar billede madsen_g Nybegynder
01. november 2007 - 14:47 #2
Ja - hvad betyder det da? Skal jeg bare afinstallere det? Det var nemlig også efter installationen af det.

Hvad løser det?
Avatar billede hcma Novice
01. november 2007 - 15:49 #3
Nero Burning giver desværre problemer med stifinder + kontrolpanel i mange XP og Vista maskiner; så mit eneste råd er: afinstaller Nero
Avatar billede madsen_g Nybegynder
02. november 2007 - 08:09 #4
Så har jeg prøvet lidt af.
Jeg kunne jo ikke gå ind i kontrolpanelet og afinstallere. Og der var ingen uninstall. Der var et kontrolcenter, hvorigennen jeg kunne afinstallere programmet.

Det hjalp på kontrolpanelet, men mit sidepanel hænger stadig med skyden. Mon det er noget i reg.-basen eller lign. Eller hvordan løser jeg det problem?
Avatar billede hcma Novice
02. november 2007 - 09:55 #5
har desværre ikke sat mig ind i Vista's "hemmeligheder", så kan desværre ikke hjælpe mere.
Avatar billede baslen Nybegynder
11. november 2007 - 00:08 #6
Ved installationen af Nero 8 skal du vælge specialindstallation. Når den når til, at du kan vælge hvilke komponenter du vil installere, skal du finde Nero Burn Right og vælge IKKE at installere denne.

eller

omdøb Neroburnrights.cpl i mappen Nero Toolkit.

har bare kaldt det nbr.cpl
og nu virker begge mine to ting, havde nemlig også problemer med det!
Avatar billede hcma Novice
11. november 2007 - 01:04 #7
i WinXP gør man det som følger: (måske kan du oversætte det til Vista)
hvis Nero Burning er installeret for nylig og man efterfølgende ikke kan komme ind i Kontrolpanelet og måske også har problemer at åbne Stifinderen, skyldes det temmelig sikkert Nero Burn Rights, som smadrer det hele  (Nero er klar over problemet og har lovet at komme med en rettelse; men hvornår vides ikke)

gå ind i regedit og find følgende sted:

HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Control Panel\Cpls

slet nøglen der hedder:
Nero BurnRights
Avatar billede madsen_g Nybegynder
11. november 2007 - 16:27 #8
hcma:
Eftersom jeg har afinstalleret Nero findes Nero BurnRights ikke i regedit, så den gik ikke. Som sagt virker kontrolpanelet også, men det er kun sidepanelet der ikke virker nu
Avatar billede madsen_g Nybegynder
11. november 2007 - 16:28 #9
Baslen:
Kan slet ikke finde den fil.
Og som sagt, så er det også kun sidepanelet der driller. Kontrolpanelet virkede igen efter afinstallation af Nero.