Avatar billede kimmerdreng Nybegynder
31. oktober 2007 - 16:10 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Skifte harddisk i bærbar?

Hej ..
Min harddisk i min Acer Travelmate 433l er stået af, den lyder som en symaskine og når den skal starte op, går den i blå skærm et splitsekund og genstarter..
Så det er vist tid til en ny harddisk, den er også ca. 5 år gammel, så det er på tide til noget nyt med mere kapacitet.
Der sidder en 40 Gb ATA 100 harddisk i nu, kan jeg sætte en ATA 133 disk for at få mere fart, eller vil det ikke virke?
Og er der nogen speciel harddisk man skal sætte i? Ved det er en 2.5" intern, der skal bruges, men er der andet man skal huske?
Avatar billede kfz Nybegynder
31. oktober 2007 - 16:19 #1
du kan godt sætte en ATA 133 disk i, men den vil køre som ATA 100. Dette har dog ikke den store betydning i ydelse, og som du selv siger, så vær opmærksom på at det er 2.5"
Avatar billede kfz Nybegynder
31. oktober 2007 - 16:20 #2
ang. RPM så er 7200 Hurtigere, hvorimod 5400 bruger mindre strøm, og dermed giver længere batteritid.
Avatar billede kimmerdreng Nybegynder
31. oktober 2007 - 16:23 #3
Okay, men er det, det eneste jeg skal være opmærksom på?
Jeg ved ikke om jeg må linke til andre sider, men har fundet en på edbpriser, den hedder det her : WD Scorpio WD1200BEVE 120 GB ..
Vil den kunne passe i? Og hvordan er WD rygte ude i verden :)
Avatar billede kfz Nybegynder
31. oktober 2007 - 18:40 #4
jo du må gerne linke til andre side, så længe det har relevans til spørgsmålet. WD har et godt ry generelt, kender dog ikke den specifikke disk du snakker om.
Avatar billede kimmerdreng Nybegynder
02. december 2011 - 09:41 #5
Løsning fundet !