Avatar billede marvel Praktikant
30. oktober 2007 - 22:29 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Genopret slettet (ikke formateret) partition

Hej

Jeg har for alvor jokket i spinaten!!! Da jeg skulle geninstallere min xp  bootede jeg fra XP skiven og valgte at slette en partition inden jeg installerede XP på den.
Problemet er, at jeg kom til at vælge en ekstern harddisk som destination og det var naturligvis dér, jeg havde backet hele computeren op på inden jeg skulle geninstallere..
Nu er mit spørgsmål: Hvordan får jeg genoprettet denne partition eller indeksering, for jeg har IKKE formateret noget som helst på den eksterne harddisk..
Please hjælp.
Avatar billede plundborg Nybegynder
30. oktober 2007 - 22:44 #1
Hvis du ikke har gjort det, så start med at få installeret din xp igen, men fjern den eksterne disk inden du går i gang :-)

Måske http://support.microsoft.com/kb/245725 kan gøre tricket ellers findes der forskellige programmer, der kan genskabe partitioner, men de er ikke gratis.

Hvis du ikke har anden backup end den eksterne disk, så pas på med at lave forsøg, du kan gøre uoprettelig skade.
Avatar billede marvel Praktikant
30. oktober 2007 - 22:48 #2
Jeg har så sandelig fjernet skidtet inden jeg installerede igen :-)

Kan du anbefale nogle inden jeg smider penge efter et købeprogram?
Avatar billede plundborg Nybegynder
30. oktober 2007 - 23:18 #3
Hvilket filsystem havde du på den eksterne disk ?
Var den koblet som USB 2.0
Avatar billede marvel Praktikant
30. oktober 2007 - 23:27 #4
NTFS og ja, via USB 2.0
Avatar billede off-line Nybegynder
30. oktober 2007 - 23:49 #5
Der plejer at ligge noget freeware her: www.helges.dk  men den er ikke kommet helt
op at køre, efter helgec har skiftet udbyder.
Hvis du skal købe, vil jeg anbefale Acronis Disk director suite 10, den har jeg
prøver - blot for forsøges skyld - to gange, og begge gange fik jeg partitiontabellen
tilbage, og data på disken var intakt. Progarmmet koster 50 us$ altså under 300 kr.
beløbet er det samme i euro, men euroen er højere i kurs, så det er dyre at betale
i den valuta. http://www.acronis.com/homecomputing/products/diskdirector/
Avatar billede Slettet bruger
31. oktober 2007 - 07:26 #6
"Der plejer at ligge noget freeware her: www.helges.dk  men den er ikke kommet helt
op at køre, efter helgec har skiftet udbyder."

Hvad er det for en gang sludder, jeg har intet med det link at gøre og min side virker udmærket.
Til spørgeren, jeg vil tro du kan reparere din partition med http://www.helgec.dk/lost%20partition.html
Avatar billede off-line Nybegynder
31. oktober 2007 - 10:58 #7
Det beklager jeg, men når jeg går ind på linket, får jeg denne besked:

Helges.dk er omsider kommet op og køre igen, efter at jeg har skiftet udbyder.

Indtil videre ligger her ikke noget udover kopier af noget brass musik som er stillet til rådighed for Hjørring Brass band.
Avatar billede off-line Nybegynder
31. oktober 2007 - 11:01 #8
Øv! ser først nu, det er et forkert link. s istedet for c :(
Avatar billede Slettet bruger
03. december 2007 - 08:18 #9
Hallooooooooooooooo
Avatar billede marvel Praktikant
03. december 2007 - 09:11 #10
Mjello. Det er jo ikke til at lukke, når de ikke er nogle, der smider svar.
Avatar billede off-line Nybegynder
06. december 2007 - 23:15 #11
Man skal bede nogen om at lægge et svar. men ok så lægger jeg et.
Avatar billede marvel Praktikant
07. december 2007 - 07:53 #12
så er praksis da ændret lidt med tiden.. Anyway, tak for hjælpen alle sammen. Jeg endte med at bruge programmet GetDataBack som virkede glimrende selvom det tog sig god tid.
Avatar billede off-line Nybegynder
07. december 2007 - 15:35 #13
Det er Ok, men praksis er den samme:)
Avatar billede Slettet bruger
07. december 2007 - 17:04 #14
??