Avatar billede michaelbs Nybegynder
30. oktober 2007 - 19:19 Der er 18 kommentarer og
1 løsning

totalt latterligt spørgsmål om mobiltelefoni:

Jeg har købt en PDA telefon brugt. (htc s710). Der er ingen simkort i.
Jeg skal ikke bruge telefondelen vildt meget og vil derfor helst tilmeldes et selskab, hvor jeg ikke skal betale abonnement men kun minutpris.
Nu kommer idiotspørgsmålet så:
Henvender jeg mig til et mobilselskab og beder om at få et simkort tilsendt, når jeg ikke har tænkt mig at benytte en abonnementstype eller hvordan foregår det med simkortet egentlig?
Avatar billede nielle Nybegynder
30. oktober 2007 - 19:22 #1
Hvorfor ikke bare købe et taletidskort i den nærmeste kiosk?
Avatar billede enya Nybegynder
30. oktober 2007 - 19:24 #2
Hvad med at købe et taletidskort..? Mener de kan købes både i dagligvareforretninger, kiosker og på tankstationer, togstationer osv.
Avatar billede enya Nybegynder
30. oktober 2007 - 19:25 #3
Sorry nielle: havde ikke opdateret vinduet, inden jeg postede.. :(
Avatar billede nielle Nybegynder
30. oktober 2007 - 19:28 #4
:^)
Avatar billede nielle Nybegynder
30. oktober 2007 - 19:29 #5
SIM kortet er en lille chip du "prikker ud af kortet" og sætter i din mobil.
Avatar billede johnstigers Seniormester
30. oktober 2007 - 19:35 #6
Eller bruger bibob ;)
Avatar billede enya Nybegynder
30. oktober 2007 - 19:39 #7
Mange andre mobilselskaber sælger også taletidskort, bla. Tele2 og Telia, hvor man ikke betaler for abonnement men kun for forbruget.
Avatar billede michaelbs Nybegynder
30. oktober 2007 - 19:48 #8
Ok, så simkortet følger simpelthen med uanset hvilket selskab og produkt man tilmelder sig.
Nu kommer så idiot tillægsspørgsmålet:
Telefonen har GSM, GPRS og quad band module (850/900/1800/1900mhz) men ikke 3G.

Er der så et selskab man skal foretrække frem for andre?

Hvad mener I om M1 kontra BiBoB?
Avatar billede johnstigers Seniormester
30. oktober 2007 - 20:11 #9
Har selv haft en ubehagelig oplevelse med bibob hvor men kunne få et gratis taletidskort. Kortet blev ikke brugt men alligevel fik jeg regning...

2 ting i den sag:
Ubrugt taletid kan ikke bare forsvinde.
Man kan ikke skylde penge med et taletidskort.

Vil sige du skal vælge Bibob.
Avatar billede johnstigers Seniormester
30. oktober 2007 - 20:12 #10
Har selv haft en ubehagelig oplevelse med bibob
Ret til:
Har selv haft en ubehagelig oplevelse med M1
Avatar billede enya Nybegynder
30. oktober 2007 - 20:15 #11
Ja, SIM-kortet følger med uanset hvilken udbyder du vælger.
Kender desværre intet til M1 eller Bibob. Så jeg kan derfor ikke udtale mig hverken for eller imod nogen af dem.
Avatar billede michaelbs Nybegynder
30. oktober 2007 - 20:27 #12
ok. takker for info.
Sidste spørgsmål: Når jeg tænder telefonen får jeg en Telia velkomstskærm. Er der nogen måde at få den permanent væk på?
Avatar billede enya Nybegynder
30. oktober 2007 - 20:29 #13
Hvis du gendanner telefonen til fabriksstandarder, mener jeg at dette også forsvinder.. Men vent på svar fra andre..!
Avatar billede enya Nybegynder
14. november 2007 - 23:20 #14
Er du kommet længere her...?
Avatar billede michaelbs Nybegynder
15. november 2007 - 00:09 #15
desværre ikke.
Avatar billede enya Nybegynder
30. november 2007 - 21:00 #16
Stadig ikke kommet længere..?
Avatar billede michaelbs Nybegynder
30. november 2007 - 22:20 #17
nops men giv et svar, så får du points´.
Avatar billede enya Nybegynder
30. november 2007 - 22:23 #18
Det var da ærgerligt. :(  Håber du finder ud af det.! "Svar" kommer her alligevel.. Mvh.
Avatar billede enya Nybegynder
30. november 2007 - 22:33 #19
Tak for points.. :) Men de skulle jo nok ha' været delt mellem os..