Avatar billede toki Nybegynder
29. oktober 2007 - 19:51 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

XP installations problemer.

Jeg sidder med en ASUS X51R som min chef har købt til sin datter.
Den er leveret med windows vista. men da det er en 5000 kr's laptop kan den slet ikke trække det.

Under installationen kommer den med fejlen, Systemets bios er ikke kompatibelt med ACPI, Der står jeg skal trykke F7 når jeg bliver bedt om at installere lagerenhedsdriverne, for at deaktivere ACPI. Mit største problem er at jeg ikke kommer så langt så jeg kan komme til at trykke det..

Den bliver lige nøgagtigt færdig med at kopiere filer til windows installations mappen.

Håber i kan hjælpe mig da jeg snart ikke har flere hår på hovedet..
Avatar billede haverslev Novice
29. oktober 2007 - 20:34 #1
Nogen gange kan Windows XP godt "skabe" sig lidt hvad ang. dette porblem.
Du kan prøve 2 ting.
1. Gå i BIOS og lave en "load default setting" / Load optimized settings" - kan hedde lidt forskelligt, men der plejer at stå load F9 for load of osv. - tryk F10 for at gemme ændingen med Y.

Hvis ikke så prøv, at trykke på F5 under installationen af XP, der hvor du skal trykke på F5 er det samme sted som der står "tryk på F6 hvis du skal installere 3. parts drivere SCSI - RAID"
Det er lige når skærmen går fra sort bagrund til blå bagrund.
Se her: http://www.riversen.dk/flash/winxp_install/install.php

Når du har trykket på F5, så skulle du gerne få nedenstående valgmuligheder.
Alt efter din maskine, så vælger du den din maskine "er" - normalt, når det er en
bærebar pc, en "ACPI Uniprocessor PC " og den vælger du så.

ACPI Multiprocessor PC
ACPI Uniprocessor PC
Advanced Configuration and Power Interface (ACPI) PC
Compaq SystemPro Multiprocessor or 100% Compatible PC
MPS Uniprocessor PC
MPS Multiprocessor PC
Standard PC
Standard PC with C-Step i486
Other
Avatar billede cool_m_f Nybegynder
29. oktober 2007 - 20:36 #2
når du starter installationen, så kommer der ret hurtigt en meddelelse i bunden af skærmen, 'Press F6 to install a third party driver'  det er lige præcis der du skal trykke på F7
Avatar billede haverslev Novice
29. oktober 2007 - 20:39 #3
Avatar billede toki Nybegynder
29. oktober 2007 - 21:28 #4
Takker mange gange.. smider i begge lige et svar så overfører jeg nogle point til jer..
Avatar billede cool_m_f Nybegynder
29. oktober 2007 - 21:36 #5
hold mig udenfor, ingen points til mig tak.
Avatar billede haverslev Novice
29. oktober 2007 - 21:37 #6
Selv tak og godt det virkede :-)