Avatar billede scopionius Nybegynder
28. oktober 2007 - 17:21 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

super bærbar pc`er - men hvilken?

Håber I kan hjælpe min veninde med en sådan.
Købes:
skærm = 22`
printer = ?(skal være laser)
pc`er = ?
pc`en skal bare være mega lyn hurtig (skal være noget i stil med hendes stationær som er en intel core 2-6600 2,4GHz.

Veninden skal bruge den i forretningsøjemed og den skal udelukkende benyttes i bilen (altså ikke alt for pladskrævende). (skal vist bruges til ordreudskrivning)

Prisen er underordnet.

Mega point til det bedste råd!
Avatar billede klavil Seniormester
28. oktober 2007 - 19:50 #1
Den 22" skærm er vel ekstern, da en bærbar går op til 20,1".
Hvis ja, så er her et bud: http://www.tweakup.dk/article/1294/dk/
Skærm: http://edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=397280
Printer ;http://edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=171396
Avatar billede scopionius Nybegynder
28. oktober 2007 - 21:37 #2
Normal bruger hun en 22` skærm i en opløsning som hedder 1600 x 1200 for at hun kan få alle oplysninger med i ordrebilledet, så jeg ved ikke lige om den du der nævner kan klare det problem, for en ekstern skærm kan hun nok ikke få plads til i bilens "mobil office"
Avatar billede krusnof Nybegynder
28. oktober 2007 - 21:49 #3
Laserprinter og 22 skærm i en bil - det får du nok lidt svært ved...
Ville bare anbefale noget med en opløsning på 1400x1050 (som stadig er en meget mobil bærbar), men laser printer oveni, så er jeg lidt lost. Du kan sikkert få en 12V adapter til bilen, men kender ikke så meget til det og lyder et så upraktisk. Kan hun ikke bare maile faktura eller hvad der nu skal udskrives!?

Kontankt mig lige via mail på kristian snabela kruse dot dk, så jeg måske hjælpe med en computer, som passer perfekt.
Avatar billede econex Nybegynder
02. november 2007 - 21:48 #4
Jeg har lige leveret sådan een her til en kunde:

http://h10010.www1.hp.com/wwpc/dk/da/ho/WF06b/21115-314929-1308945-1308945-1308945-80247393-80721129.html?jumpid=oc_R1002_DKDAC-001_HP%20Pavilion%20HDX9070EO%20Notebook%20PC&lang=da&cc=dk

Den kan bare det hele, og er ikke så klodset som normale bærebare med store skærme.

Hvis hun vil have en mere forretningsorientert, så bliver det svært at finde een med så stor skærm. Men skriv lige din/hendes mening om ovenstående, så kan vi søge videre ud fra det.

Hvis hun vil bruge den som en stationær pc hjemme, så kunne en portreplikator/dockingstation være en god idé.

Mht. printer så ville jeg ikke vælge en laser. Den er for voldsom til bilen. Prøv evt.
at se denne her:

http://h10010.www1.hp.com/wwpc/dk/da/sm/WF05a/2211-2213-2333-2333-12441426-13080386.html

Den skulle kunne klare de mobile behov (og fungerer på 12V), så kan hun evt. vælge en større til hjemme, og så lade den anden være i bilen.

Det er også muligt at få en batteridrevet printer fra Canon. Denne model, er brugt af mange assurandører:

http://www.canon.dk/For_Home/Product_Finder/Printers/Bubble_Jet/Pixma_iP90/index.asp

Den er godt nok udgået fra Canon, men sig til hvis du vil have sådan een, så kan jeg/vi lede lidt.

Hvorfor skal skærmen egentligt være så stor, når den er til mobilt brug? Spørger bare, mange af mine kunder, vælger så lille en pc som muligt, ofte en tablet pc.

Håber du kan bruge svaret og giver respons tilbage...
Avatar billede econex Nybegynder
02. november 2007 - 21:50 #5
Lige een ting mere, hvis den skal "slæbes" meget rundt, så vil jeg helt klart anbefale at købe e-care til den. Dvs. f.eks. 3 års udvidet garanti. Dækker rep. ved hændelige udheld, tyveri osv. E-Care reparerer den hos hende, næste forretningsdag og dækker alle omkostninger til arbejdsløn og reservedele.

Bare lige et godt råd, bærbare holder sjældent til at være bærbare i mere max. 2 år.
Avatar billede econex Nybegynder
02. november 2007 - 21:54 #6
Bare lige til info, prøv at checke disse her:

http://www.pc.ibm.com/dk/notebook/3000.html
http://www.pc.ibm.com/dk/thinkpad/index.html?dk&cc=dk&re=splitter_nb_dk

Det er bare toppen af poppen :-)
Avatar billede tranberg Nybegynder
04. november 2007 - 17:31 #8
ps; Her kan man finde Canon printeren som econex nævnte.

http://www.pricerunner.dk/pl/26-284722/Printere/Canon-PIXMA-iP90-Sammenlign-Priser
Avatar billede rhandersen Nybegynder
04. november 2007 - 17:32 #9
En macbook pro kunne også være en løsning som computer, det er ikke en pc though, men kan da køre windows også.
Avatar billede scopionius Nybegynder
11. november 2007 - 20:31 #10
Hej. Tak for alle forslag. Vi sætter os ned og vurderer på dem, og melder snarest tilbage.
Avatar billede scopionius Nybegynder
10. januar 2008 - 17:15 #11
Og den her arbejdes der fortsat på. Vender selvfølgelig tilbage - det lover jeg men ha` lidt tålmodighed:-)
Avatar billede scopionius Nybegynder
28. juni 2008 - 22:09 #12
Heysa allesammen. Beklager den lange ventetid, men det har s.. virkelig været svær det her og hun må vist erkende at skulle vente endnu et stykke tid inden computerverdenen har udviklet sig til at kunne dække hendes behov.
Vi har studeret samtlige jeres tips, men vi har også vurderet at det hele ikke bliver så optimalt som ønsket hvis vi skulle vælge.
Lægger I venligst et svar :-)
Avatar billede scopionius Nybegynder
26. august 2008 - 04:31 #13
lukkes.