Avatar billede svend1232001 Nybegynder
25. oktober 2007 - 21:00 Der er 8 kommentarer

Crash i spil

Hey.
Jeg har et problem der efterhånden går mig meget på. Når jeg spiller forskellige spil som fx World of Warcraft eller Madden fryser billedet, så jeg bliver nød til at genstarte, eller også så går skærmen bare i sort og genstarter selv. Jeg har prøvet forskellige ting og har fundet ud af, at hvis jeg slår AGP-hastigheden fra inde under skærmindstillinger, er der ikke nogen problemer med genstart og crash.
Men det gør samtidig, at mine spil kører meget hakkende og ikke speicelt godt, som de ellers har gjort, når AGP-hastigheden har stået på 8x.

Jeg har prøvet de sædvanlige ting med at formatere og installere de nyeste drivere til mit grafikkort. Jeg har også slået genstart ved systemfejl fra, for at se om det ville hjælpe.
Jeg ved generelt ikke specielt meget om computere, så jeg er efterhånden på bar bund. Håber der er nogen der kan hjælpe.

Min computer:
AMD Athlon 64 3200+
2 GB ram
Radeon 9800 PRO
Avatar billede bubbaa Nybegynder
25. oktober 2007 - 21:04 #1
mulighed for at prøve et andet grafik kort?
Avatar billede cool_m_f Nybegynder
25. oktober 2007 - 21:38 #2
Det er tit et varmeproblem, har du checket kølerne for støv (cpu, gfx & chipset)
Hvad siger temp på din cpu?

når du skriver 'crash', er det så BSOD (blå skærm med fejlkode på)
Hvis det er, så giv os fejlkoden, det gør det hele meget nemmere.

Du bør måske også teste dine ram for fejl, det er en anden stor synder
Avatar billede svend1232001 Nybegynder
25. oktober 2007 - 22:03 #3
bubbaa: jeg glemte helt at skrive at jeg havde prøvet med et andet grafikkort :)

cool_m_f: cpu temperaturen ligger på omkring 45 grader, og omkring crash får jeg ikke blå skærm. Skærmen bliver bare sort, ligesom når du genstarter en computer. Det kunne godt være mine ram. Hvordan kan jeg bedst teste dem?
Avatar billede bubbaa Nybegynder
25. oktober 2007 - 22:05 #4
http://www.memtest.org/
Eller endnu lettere, prøv dine ram blok enkelt vis.
Går den ned med kun en af dem tilsluttet? og i givet fald, med begge to?

Din køler på strømforsyning virker ikke?
Avatar billede svend1232001 Nybegynder
25. oktober 2007 - 22:26 #5
Okay, tak... Jeg tester der her i weekenden og vender tilbage :)
Avatar billede nva Praktikant
26. oktober 2007 - 13:02 #6
Du kan også prøve dette http://www.helgec.dk/pagefil.html
Avatar billede nva Praktikant
30. oktober 2007 - 10:09 #7
Respons?
Avatar billede cool_m_f Nybegynder
24. marts 2008 - 19:43 #8
hvordan går det ???