Avatar billede justrace Novice
25. oktober 2007 - 20:43 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Public IP hvordan

Hej
Jeg har kun adgang til RFC1918 adresser, altså private IP'er, fra min internetudbyder. Kan man ikke selv købe en Public IP, og hvor eller hvordan gør man og er det dyrt?
Avatar billede gammelhat Nybegynder
25. oktober 2007 - 20:47 #1
du kan kun købe en, hvis din udbyder tilbyder det
Avatar billede justrace Novice
25. oktober 2007 - 23:15 #2
Hej gammelhat.

Udbyderen siger der er hul igennem til min nuværende 172.x.x.x IP udefra, men det er vel i princippet ligegyldigt når "internettet" ikke ved hvor den skal smide en forespørgsel hen, når det ikke kender den slags IP'er?

Er der kun den ulighed end at finde en udbyder der tilbyder offenlig IP?

gammelhat: SU.
Avatar billede belle Nybegynder
26. oktober 2007 - 14:57 #3
det er faktisk meget enkelt. hvis din isp siger at de har åbnet for al trafik til din ip 172.x.x.x så går du ind på myip.dk og ser hvad de offentlige ip er.
Det er så den du skal bruge til opsætning af diverse services.
hvis du vil have domæne navn på din offentlige ip kan gratisDNS anbefales
Avatar billede justrace Novice
26. oktober 2007 - 16:56 #4
Hej belle.

Det ser kanon godt ud.

Jeg har lige et spørgsmål. Er den mere eller mindre "fast", eller vil den ændre sig hele tiden?

Har godt nok bedt gammelhat om svar, men kan du ike gøre det, for det du skrev må være det jeg skal bruge i den her situation med min udbyder.
Avatar billede leif Seniormester
26. oktober 2007 - 17:53 #5
Om IPen ændrer sig er kun din Udbyder der kan svare på. Nogen udbydere kører med Faste adresser andre med dynamiske så det er ikke til at sige.
Avatar billede gammelhat Nybegynder
26. oktober 2007 - 17:58 #6
hvem er din udbyder, og hvilket tal følger efter 172 ?

selv om man kender den offentlige ip, så er den normalt ikke til megen nytte, når udbyderen placerer kunderne bag en fælles ip
Avatar billede justrace Novice
26. oktober 2007 - 18:12 #7
Min udbyder er bnaa.dk. IP 172.16.x.x
Avatar billede fedora Nybegynder
26. oktober 2007 - 18:56 #8
Det er så vidt jeg husker en privat ip adresse.
Avatar billede justrace Novice
26. oktober 2007 - 19:12 #9
Jo, og der starter spørgsmålet også, RFC1918 adresser er private adresser.

På myip.dk får jeg et svar på den offentlige IP jeg "går ud af lokalnettet" med. Så lige nu prøver jeg at lave en VPN-tunnel, som jeg med de nye oplysninger (forhåbentlig) kan "fange", og kan forhåbentlig se ind bag min firewall.

Det er der det hele gerne skulle ende.
Avatar billede justrace Novice
02. november 2007 - 00:28 #10
ok, lukker snarest efter den 3. nov.
Avatar billede justrace Novice
11. november 2007 - 00:56 #11
Godnat,...