Avatar billede 2pretty4u Mester
25. oktober 2007 - 18:59 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Computer reagerer ikke på noget!

Kære eksperten

Jeg har en ældre computer som nu er begyndt at drille. Computeren har det med i ny og næ ikke at ville starte og ligepludselig har den en god dag og så vil den gerne. Med dette mener jeg at den slet ikke vil tænde.

Dette er dog ikke mit problem pt. Computeren vil godt starte, men når den så er tændt ved opstart finder den ikke harddisken og kan derfor ikke tænde. Jeg har prøvet at skifte harddisken på computeren til en hvor Win XP allerede var preinstalleret (fra en anden pc). Dette fik os derhen hvor den spurgte om computeren skulle genstartes i normal windows tilstand, fejlsikret tilstand osv. Ligemeget om jeg valgte fejlsikret tilstand eller normal opstart gik den i sort skærm hvor kun en "underscore" cursor blinkede i øverste venstre hjørne.

JEg har forsøgt at sætte den originale harddisk i en ekstern holder for at starte den op og kigge om det evt. kunne være forårsaget af virus. Harddisken ville slet ikke reagerer og når jeg satte den til computeren og forsøgte at åbne disken gik hele computeren kold.. :S

Hvad kan problemet være? Er strømforsygningen i stykker? Bundkortet eller er det så simpelt at jeg kan købe en ny harddisk og så virker den??

Mvh

Stefan Nielsen
Avatar billede Slettet bruger
25. oktober 2007 - 19:03 #1
Har du prøvet at køre en "chkdsk /r /p" på disken
Avatar billede 2pretty4u Mester
25. oktober 2007 - 20:22 #2
Hmm kan slet ikke komme i konstakt med den. Kørte en chkdsk /f /p  på den og den fandt ingen fejl..
Avatar billede Slettet bruger
26. oktober 2007 - 08:17 #3
Hvis du har kørt "chkdsk /r /p"  så er der jo kontakt, er der data / styresystem på disken ??
Avatar billede nva Praktikant
26. oktober 2007 - 13:13 #4
Altså du kan ikke bare tage en harddisk fra en anden pc og sætte i din pc. Der er alt for meget hardware, der er forskelligt, til at operativsystemet vil kunne starte op.
Hvis du ikke kan sætte den til som slave eller via en extern box, så må du nok erkende at din gamle harddisk er stået af.
Avatar billede goldmember86 Nybegynder
26. oktober 2007 - 15:44 #5
Det lyder som en beskadiget Master Boot Record (MBR) boot op med din xp skive og reperare den.
Avatar billede 2pretty4u Mester
26. oktober 2007 - 19:18 #6
Jamen den siger at den har kørt chkdsk /f /p, men kan stadig ikke komme ind og se data. Men ja, der er data og der er styresystem på den. Ville bare ikke gå ud og investerer i en ny harddisk hvis denne ikke er problemet.. :S

Har prøvet det med at sætte en xp disk i og trykke reparer. Men så går den bare i normal "dosprompt" og så kan man skrive en masse, men computeren arbejder ikke...!
Avatar billede Slettet bruger
27. oktober 2007 - 08:29 #7
Prøv at downloade og brænde http://www.helgec.dk/xp-startfiler.iso - brænd cdèn som et bootimage - sæt din computer til at boote fra cdèn og se så om du ikke kan starte din computer med den cd (det kan godt tage ca. 1 minut før computeren starter)
Avatar billede Slettet bruger
31. oktober 2007 - 18:49 #8
Respons
Avatar billede 2pretty4u Mester
01. november 2007 - 11:36 #9
YEs. SOrry at der er gået så længe før at jeg svarede.. Jeg har prøvet at kører chkdsk /r /p på disken og det fungerede helt fortrinligt. Disken ville derefter gerne starte op og computeren kørte fortrinligt. JEg startede derefter på at slette enkelte programmer på computeren (printersoftware) og ligepludselig frøs den og efter genstart kunne den igen ikke finde disken. Jeg prøvede at sætte den i en ekstern disk, men disken kan ikke findes.
Jeg prøvede at sætte din startdisk i, men den virkede ikke. :S

Tror at disken er død. :S
Avatar billede nva Praktikant
02. november 2007 - 09:19 #10
Avatar billede 2pretty4u Mester
02. november 2007 - 11:38 #11
Jaaa må nok erkende at det er det der er status. Prøver i dag at sætte en clean harddisk i pcen, hvis den vil, så må jeg give dig ret nva ;) Selvom jeg nu ønsker at harddisken ville være i live endnu hehe.