Avatar billede megalas Nybegynder
10. juni 2001 - 13:24 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Samba på NT Netværk

Jeg sidder i et lille netværk med min linux box og kunne god tænke mig at se de ting de andre i netværket har delt, alle de andre har win, og jeg sakl ikke have sat min linux box som domain server eller noget ligende. Jeg vil bar kunne se de andres drev...

Avatar billede megalas Nybegynder
10. juni 2001 - 13:25 #1
Det skal lige siges at jeg kører med redhat 7.0
Avatar billede peter_m Nybegynder
10. juni 2001 - 13:45 #2
prøv at eksperimentere lidt med smbclient

Hvis du har smb startet så vil du med smbclient
kunne se delte drevs på nettet.

Avatar billede megalas Nybegynder
10. juni 2001 - 13:52 #3
Hvordan kan jeg se om  smb er stertet?
Avatar billede peter_m Nybegynder
10. juni 2001 - 13:59 #4
som root skriver du

/etc/rc.d/init.d/smb restart

Hvis du får fejl på at lukke den ned så er det forde du ikke starter den når maskinen bootes.

men den vil så starte smb.

du skal nok også se lidt på smb.conf da du nok skal have sat et netbios navn til din linux op.

det gør at de windows boxe kan se din maskinen.
Avatar billede megalas Nybegynder
10. juni 2001 - 14:19 #5
Når jeg prøver at connecte til en computer der hedder server på 192.168.1.1. jeg skriver \"smbclient -L server\"
svarer den

\"SSL: Error error setting CA cert locations: error:00000000::lib(0) :func(0) :reason(0)
trying default locations.
added interface ip=192.168.1.11 bcast=192.168.1.255 nmask=255.255.255.0
Connection to server failed\"

Avatar billede megalas Nybegynder
10. juni 2001 - 16:54 #6
Hvad med det der hedder SWAT?
Kan det bruges?
Avatar billede comflex Nybegynder
12. juli 2001 - 19:19 #7
Du skal bruge smbclient således:

\"smbclient \\\\\\\\computernavn\\\\mappe -U brugernavn\"

herefter oprettes der en ftp lignende session til den maskine, som du har oprettet forbindelsen til.

link til smbclient man: http://us1.samba.org/samba/docs/man/smbclient.1.html