Avatar billede larsjansen Nybegynder
23. oktober 2007 - 16:09 Der er 12 kommentarer og
3 løsninger

No signal!?

Hej folkens

ja så er den gal igen.. Min computer vil ikke starte som den bør..
Den tænder, men så står der bare "no signal input"

Der kommer ingen bib lyd heller, og jeg kan ikke åbne cd skuffen.

Har prøvet at åbne den, og sætte grafik kortet i igen, og jeg har støvsugt den, testet en anden skærm... intet virker!

Hvad i al verden kan være galt??
Avatar billede thesheriff Nybegynder
23. oktober 2007 - 16:15 #1
Tyder på et dødt bundkort - desværre.
Avatar billede kfz Nybegynder
23. oktober 2007 - 16:37 #2
ofte er det bundkortet der er problemet, men det kan dog også være cpu, ram eller en (delvis) defekt PSU.

Dog er sandsynligheden for at det er PSU eller bundkort størst, men hvis du har mulighed for det, så prøv at tilslut en anden PSU.
Avatar billede dude-500 Nybegynder
23. oktober 2007 - 16:45 #3
Det er også engang sket på min computer, og det var fordi den var gået i stykker af støv. Det var blæseren og køleren der var istykker og computeren var brændt sammen.
Den blev nød til en tur på værkstedet :( D:
Avatar billede summer Mester
23. oktober 2007 - 17:13 #4
Jeg har bl.a. min skærm tilsluttet en elspareskinne og oplever af og til tilsvarende. Før var der aldrig probs. De få gange dette sker, slukker jeg på PC'en og så er den ok igen.
Avatar billede larsjansen Nybegynder
23. oktober 2007 - 18:01 #5
oh my god... den er ½ år gamel vil jeg skyde på... 5000 lige ud af vinduet... :S
Avatar billede larsjansen Nybegynder
23. oktober 2007 - 18:02 #6
men et nyt bundkort... det er da ligeså dyrt som en ny pc ikke?
Avatar billede thesheriff Nybegynder
23. oktober 2007 - 18:37 #7
Hvis den kun er et halvt år gammel, har du da stadig mulighed for at reklamere.
Avatar billede papi Juniormester
23. oktober 2007 - 20:05 #8
er der lys på bundkortet? en lille diode der lyser?
Avatar billede larsjansen Nybegynder
24. oktober 2007 - 08:40 #9
hmm det ved jeg ikke.. hvor ser man den knap som skulle lyse?
For det må jeg da lige tjekke så. Hvis den lyser, så er bundkortet intakt?
Avatar billede kfz Nybegynder
24. oktober 2007 - 14:46 #10
ikke nødvendigvis, men hvis der er en lysdiode på dit bundkort til at indikere om der er strøm på, og denne ikke lyser så er bundkortet dødt(kræver selvfølgelig at der ikke er fejl på strømforsyningen)
Avatar billede thesheriff Nybegynder
24. oktober 2007 - 14:51 #11
Har du prøvet med en anden psu som kfz foreslår?
Avatar billede larsjansen Nybegynder
24. oktober 2007 - 19:12 #12
Nej jeg har ikke prøvet en anden cpu.. nu er min pc til reperation så må jeg tage choket og få den vilde regning.

Jeg orker ikke at rode med en masse dele, jeg ødelægger med garenti mere end jeg repererer.

Men tak for hjælpen. ved ikke lige hvem der bør have svaret?
I kan alle lægge et så bedømmer jeg lige når jeg har tid :)
Avatar billede thesheriff Nybegynder
24. oktober 2007 - 19:22 #13
Fair nok :)
Avatar billede kfz Nybegynder
24. oktober 2007 - 20:41 #14
her er der også et svar fra mig.
Avatar billede summer Mester
27. marts 2008 - 19:19 #15
Lukketid??