Avatar billede stubid_cat Nybegynder
23. oktober 2007 - 10:16 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Mail attachment med æ'er ø'er og å'er i filnavn

Jeg sender en mail med en fil attached, men hver gang filen navn indeholder æ, ø eller å så får jeg en "Failure sending mail. at System.Net.Mail.SmtpClient.Send(MailMessage message)" fejl. Er der nogen der ved hvordan jeg får den til at godkende æ, ø og å i den attachede fils navn.
Avatar billede stubid_cat Nybegynder
23. oktober 2007 - 11:29 #1
jeg kan se at jeg får en "An invalid character was found in the mail header." som innerException hvis det hjelper nogen?
Avatar billede dr_chaos Nybegynder
23. oktober 2007 - 12:07 #2
Prøv at ændre attachment name runtime
Avatar billede dr_chaos Nybegynder
23. oktober 2007 - 12:12 #3
Muligvis kan du ændre mail encoding men er ikke sikker på det.
Prøv evt med:
System.Net.Mail.Attachment a = new System.Net.Mail.Attachment("test.fil");
a.NameEncoding = System.Text.Encoding.GetEncoding("ISO-8859-1");
Avatar billede stubid_cat Nybegynder
23. oktober 2007 - 14:07 #4
a.NameEncoding = System.Text.Encoding.GetEncoding("ISO-8859-1"); gør ingen ændring i resultatet. Jeg kan ikke rigtigt ændere i filnavnet da brugern så ikke kan genkænde den fil der blevet sendt.
Hvis jeg vedhæfter en fil (med æøå) til en email genne outlook så kommer den jo godt nok frem, men hvad er det outlook gør som jeg mangler?
Avatar billede neoman Novice
23. oktober 2007 - 14:10 #5
Jeg aner ikke noget om det, men kunne forestille mig smtp-protokollerne ikke gad beskæftige sig med æåø - prøv at kigge på transfer encoding http://msdn2.microsoft.com/en-us/library/system.net.mime.transferencoding(VS.80).aspx
Avatar billede neoman Novice
23. oktober 2007 - 14:11 #6
Avatar billede stubid_cat Nybegynder
23. oktober 2007 - 15:06 #7
Jeg har prøvet at sætte attachedFile.TransferEncoding = System.Net.Mime.TransferEncoding.Base64; men det giver ikke noget bedre resultat. Andre med gode ideer.
Avatar billede neoman Novice
23. oktober 2007 - 15:14 #8
Se om du kan finde inspiration her : http://svn.nuxeo.org/trac/nuxeo/changeset/24902
Avatar billede stubid_cat Nybegynder
21. september 2010 - 08:50 #9
Gammelt indlæg lukkes