Avatar billede asppro Nybegynder
22. oktober 2007 - 20:38 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

mailserver, webserver, sqlserver, (gratis plex)

Findes der en linux distib. hvor der automatisk bliver installeret en webserver, mailserver, sqlserver samt et gratisk interface hvor man kan administrere webhoteller, mailhoteller, PHP, samt MYSQL ?
Avatar billede langbein Nybegynder
23. oktober 2007 - 18:57 #1
Nesten. Ved å erstatte den originale brannmur til SME server, med en ny, så får man noen egenskaper som kanskje likner litt. Som default så magler det det den funksjon at hver bruker kan laste opp filer til sitt webområde. (Men det vil vel kunne modifiseres inn.)

Vi jobber da med saken: http://www.inetsecurity.org/forum/

Det er bare å bli med på litt dugnad.

Foreløpig så er det vel fedora og meg fra eksperten.dk som står for de konkrete handlinger.
Avatar billede langbein Nybegynder
23. oktober 2007 - 22:01 #2
Ellers for å være litt mer fulstendig i informasjonen:

SME Serever har jo ikke noe "user panel" eller noe slikt å snakke om.

Man er stort sett avhengig av at alle kontoene aministrers og oppdaters også hva angår webinhold av en felles administrator. Laget en gang en mod slik at også andre brukere kunne få tilgang til å legge ut webinhold, men husker ikke hvordan det kunne gjøres.

Ellers så kan man bruke SME server som internetserver enten ved at man setter opp en netveksadapter no 2 som eventuelt ikke er i bruk og bruke standard firtewall, eller man kan modifisere firewall på 1 kort utgaven (server only) til å kunne kjøre ut mot internett.
Avatar billede asppro Nybegynder
01. januar 2008 - 11:03 #3
lukker
Avatar billede leif Seniormester
01. januar 2008 - 18:04 #4
Havde det ikke været på sin plads med en forklaring på hvorfor du blot "Lukker" uden at have kommet med nogen tilbagemeldinger ?