Avatar billede heldorf Nybegynder
22. oktober 2007 - 16:51 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Hjælp - alle mine digitale billeder kan nu ikke læses

Jeg har sat min backup 160 Gbytes ATA harddisk over i den ny PC - angivet drevbogstav til den i XP og kan se mapper og billedfiler - men ingen billeder kan "ses" med nogen billedprogrammer - har prøvet  PSP - Photoshop - Paint o.lign - kun i et tekstbehandlingsprogram kan jeg læse filerne. Filernes størrelse ser ok ud og antallet er korrekt. Har "NOGEN" viden om / forstand på dette?
- Er det komprimeringssproget der er ændret - har anvendt Partition Magic
- kan det være andet som f.eks ukendt virus - har selv checket med allernyeste antivir./Norton og Panda/og på online scannere uden held - kan man manuelt rette fejlen i filerne - ANDRE MULIGHEDER ?? - ( det er eneste backup ! )
Kan man ikke vedhæfte en fil her på systemet ?
Avatar billede jens_peter Nybegynder
23. februar 2008 - 23:38 #1
Hvad med at sætte den over i den gamle pc igen og få dem ud på dvd eller cd i en fart!

Alternativt så ville jeg ikke køre med en ældre disk tilsluttet i en ny maskine, det sløver faktisk maskinen ret meget eller kan i hvertfald gøre det og du mangler vel næppe pladsen.

Derfor bør du købe dig en boks til harddisken som du så kan sætte til via usb-stikket og bruge fremover til backupformål.

Husk at den skal ikke stå sammen med computeren, så bliver den nemlig snuppet sammen med resten ved et evt. indbrud.
Avatar billede heldorf Nybegynder
24. februar 2008 - 11:20 #2
Hej - i mellemtiden har jeg selv løst problemet ved at købe Getdataback programmet fra Runtime Software. Det fandt - genskabte alle data på disken - fint.
Avatar billede jens_peter Nybegynder
24. februar 2008 - 13:21 #3
Hej udmærket, men det ændrer jo ikke på, at der bør uddeles nogle point, så mange tak:-)
Avatar billede enya Nybegynder
24. februar 2008 - 16:46 #4
>qweros: Der skal da ikke gives points til andre - når heldorf selv har løst problemet...!
Avatar billede jens_peter Nybegynder
24. februar 2008 - 20:59 #5
Derfor er arbejdet jo sådan set gjort alligevel, hvis det andet skulle gælde, så er der da ved ikke at være nogen grund til at svare herinde mere.

Man kan jo også altid sige, at man selv har løst problemet før man læste svaret, det er ikke fordi jeg vil mistænkeliggøre heldorf, det er mere princippet i det, jeg er personligt fløjtende ligeglad, da jeg ikke aner hvad jeg skal bruge alle de point til alligevel.

Men jeg gad godt vide om det er reguleret i regelsættet for stedet her?
Avatar billede enya Nybegynder
24. februar 2008 - 21:10 #6
Nu er det jo helt op til heldorf, hvad han gør her... :) Men du kan evt. læse her: http://www.eksperten.dk/regler.phtml
Avatar billede heldorf Nybegynder
24. februar 2008 - 22:08 #7
Nå dada - til anonyme "qweros": Nu handler det også om både at læse og forstå spørgsmålet. Mine filer kunne ikke læses - og kan jo så heller ikke puttes i den gamle pc og læses ud på skive - de tilfældige associasioner omkring USB-drev og indbrud er da interessante - men har intet med sagen at gøre.
Så til mere seriøse "svarere": En disk der er mishandlet med f.eks PartitionMagic - og som har fået - som min - 15 ulæselige diskformationer - og som altså ikke kan læses af "hverken-eller" kendte programmer eller styresystemer - hertil kan med held anvendes det nævnte program. Det er ikke gratis og tager lang tid - min stod og "tyggede" i knap 36 timer - MEN det lykkedes at få genskabt indholdet.
Og tak for henvisningen til regelsættet: læg især mærke til § 1: stk: 13 og 18 samt § 2: stk: 10
- og så har jeg "ventet på svar" i 4 mdr. og 1 dag
- og mener som nævnt i §`erne - at kvalificerede svar giver store point.
Avatar billede enya Nybegynder
24. februar 2008 - 22:13 #8
>heldorf: SORRY jeg blandede mig i dit spørgsmål... :( Men det var i en god mening, jeg skrev til queros.. Mvh. enya
Avatar billede jens_peter Nybegynder
24. februar 2008 - 22:43 #9
Nu der er gået 4 mdr. og 1 dag er hovedproblemet vel nu, at du ikke har været opmærksom på §2 stk. 10, der skulle jo ellers have været god tid til det efter min opfattelse.

Hvad angår relevansen af mit svar i forhold til spørgsmålet, så er det snarere spørgsmålet der var forkert udformet.

Det ville have været en relevant oplysning, at få at vide, at harddisken heller ikke kunne læses i den maskine, som den tidligere sad i, men lad det være.

Jeg håber afslutningsvis for dig, at du har lært lektien hvad angår backup.
Avatar billede heldorf Nybegynder
25. februar 2008 - 13:36 #10
OK