Avatar billede brinckzone Nybegynder
21. oktober 2007 - 18:58 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Ekstern harddisk er død

Min eksterne maxtor harddisk er afgået ved døden... eller dvs. den faldt de 40 cm ned fra mit tower til min printer...og nu vil computeren ikke læse fra den. Sidder usb stikket i computeren ved opstart, vil computeren ikke starte op... tager man derimod stikket ud, starter den fint op. Sætter man stikket i efter opstart kan man ikke finde harddisken i 'denne computer'. Jeg har al min musik og billeder osv. på denne disk. Kan jeg få recoveret disse filer og flyttet dem over på en anden hd? Hvem kan hjælpe mig? Der ligger nok et par musikfiler, der ikke er hentet på betalingssider hvis I forstår - derfor er en computerforretning nok ikke svaret på mine bønner...
Avatar billede Slettet bruger
21. oktober 2007 - 19:03 #1
Kan du høre om disken snurrer
Avatar billede brinckzone Nybegynder
21. oktober 2007 - 19:12 #2
det gør den..der er også lys i den
Avatar billede Slettet bruger
21. oktober 2007 - 19:20 #3
Så ville jeg downloade og brænde http://www.helgec.dk/insert.iso  (Skal brændes som bootimage)boot op på cdèn og meld tilbage så guider jeg
Avatar billede brinckzone Nybegynder
21. oktober 2007 - 20:02 #4
okay...har genstartet med cd'en i cd-drevet.. hvad nu? Kan jo af gode grunde ikke starte med hd i usb-porten
Avatar billede Slettet bruger
21. oktober 2007 - 20:04 #5
Det her kan gå meget hurtigere hvis du ringer, men der er op til dig - sæt din syge harddisk til
Avatar billede Slettet bruger
21. oktober 2007 - 20:06 #6
Vent 60 sekunder -> klik det primitive browservindue væk -> højreklik på skrivebordet -> Terminal session -> aterm super user
Avatar billede charlie22 Juniormester
22. oktober 2007 - 07:57 #7
Hvad er det for et program insert.iso ?
Avatar billede alex80dk Nybegynder
22. oktober 2007 - 22:33 #8
Du kan tage HD ud af den eksterne enhed og tilslutte den direkte i pc for at få recoveret data på disken. (Har gjort det før)
Avatar billede brinckzone Nybegynder
22. oktober 2007 - 22:43 #9
nej...men hvis comp. ikke kan finde disken nu, så kan den vel heller ikke på den måde...
Avatar billede alex80dk Nybegynder
23. oktober 2007 - 16:14 #10
Det kan sagtens være at pcén kan læse den hvis det er usb enheden i den eksterne der er noget galt med. har min brors disk nu med samme problem. har recoveret alt hans data. prøv det der er ikke til nogen skade.
Avatar billede Slettet bruger
31. oktober 2007 - 18:55 #11
Respons
Avatar billede brinckzone Nybegynder
01. november 2007 - 00:02 #12
jeg kan ikke skille den eksterne ad, så udløber garantien. Mangler at prøve at koble den til andre computere, før jeg prøver andet...
Avatar billede brinckzone Nybegynder
15. november 2007 - 11:01 #13
helgec: Hvad var det jeg skulle skrive i - aterm superuser?
Avatar billede brinckzone Nybegynder
19. februar 2008 - 16:48 #14
jeg har nu fordøgt alt. Har skilt den eksterne ad og proppet harddisken i computeren, en uden held....den vil bare ikke læse på den... surt! Den er død... men tak for hjælpen trods alt...