Avatar billede pongobear Nybegynder
19. oktober 2007 - 13:20 Der er 2 kommentarer

Begrænsning af valgmuligheder i rulle panel

Jeg har en brugerflade, hvor man kan vælge Fra Dato og Til Dato i en rulle panel. Jeg ønsker imidlertid at begrænse valgmulighederne således, at kun fremtidige perioder kan vælges.

Hvordan klares den?

Mvh.

ITumpen
Avatar billede ffsoft Praktikant
19. oktober 2007 - 13:30 #1
Hvis datoerne er skrevet statisk ind er det manuelt arbejde, hvis
de derimod hentes fra en tabel kan du afgrænse, ved at tilføje
en Where del.

"WHERE tblTabel.Dato >=" &  date() & ""
Avatar billede fdata Forsker
20. oktober 2007 - 18:49 #2
På din dropdowns egenskabsark er der på fanen Data et felt, der hedder Valideringsregel. Den kan du sætte til:
  > Date()
Og så kunne du i næste felt (Valideringsmeddelelse) skrive:
  Indtast en dato, som .....