Avatar billede micsto Nybegynder
19. oktober 2007 - 11:55 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Dual boot vista/XP

Jeg har efter store problemer med Vista's opkobling til min Internet udbyder(A+ Arrownet), installeret XP på samme partition som Vista.
Ved det ikke er optimalt, men det var dog i hver deres windows mappe. Det var faktisk en tanketorsk, i min iver efter at løse problemet.
Jeg har før kørt dual boot, hvor hvert operativsystem var installeret på hver deres partition, uden problemer.
Under opstart har jeg nu ikke mulighed for at vælge hvilket system der skal startes.

Spørgsmål:
---Hvordan får jeg adgang til at starte Vista op igen ?

---Kan Vista have kombatibilitets problemer med min udbyder, (anvender RJ45 kabel direkte i modem )???
Udbyderen/support medarbejderne påstår det ingen betydning har.

Min datters vista vil heller ikke forbinde til den nye udbyders modem.
Hvis jeg låner naboernes bærbare pc'er med XP installeret , er der ikke problemer med at komme internettet på mit modem. Altså kun Vista der ikke vil kommunikere.
Jeg har fin koblet op med mit Vista, via en anden udbyder uden problemer, så fysisk problem med netkort skulle være udelukket.

PC: HP Paivllion dv6000, Vista preinstalleret
Avatar billede Slettet bruger
19. oktober 2007 - 12:00 #1
Nu ved jeg ikke lige hvordan A+'s modem ser ud, eller hvordan den virker.
Kan ikke lige finde noget på deres side om den.

Men når den bliver sat direkte til netkortet, burde det være ligemeget om det er Linux, XP eller Vista.
Får din maskine en IP-adresse fra A+?
Start -> Kør
cmd
ipconfig
Avatar billede micsto Nybegynder
19. oktober 2007 - 13:16 #2
Nej, det får den ikke.
Avatar billede nva Praktikant
19. oktober 2007 - 13:59 #3
Mon ikke VistaBootPro kan klare det http://www.pro-networks.org/forum/about88231.html
Avatar billede nva Praktikant
19. oktober 2007 - 14:00 #4
Avatar billede micsto Nybegynder
19. oktober 2007 - 14:14 #5
Lige programmet jeg søgte, vender tilbage efter installation.
Avatar billede nva Praktikant
20. oktober 2007 - 12:40 #6
Lægger et svar, som du bare afviser, hvis mit input ikke kunne bruges.