Avatar billede nksdk Nybegynder
19. oktober 2007 - 11:16 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Netgear router og Webstar modem kommunikerer vedvarende

Hej

Jeg satte i går mit bredbånd fra YouSee op med medfølgende Webstar DPC2203 modem.

Modemets link-diode blinker hele tiden, og det samme gør min trådløse Netgear-routers i-symbol. Om min bærbare er tændt eller ej gør ingen forskel, der blinkes døgnet rundt.

Det er ganske irriterende at se på, og det er da heller ikke meningen, at de sådan skal blinke vedvarende - de skal lyse konstant, når der ikke transmitteres data mellem dem.

Jeg har netop haft fat i YouSee hotline, som ikke kunne hjælpe - de rådede mig faktisk til at søge gode råd i dette forum.

Derfor håber jeg, at I kan hjælpe: Er der en eller anden konfigurations-ting i routeren, jeg kan slå til/fra, så jeg slipper for "lysshowet"?

På forhånd tak for hjælpen
Avatar billede gammelhat Nybegynder
19. oktober 2007 - 11:26 #1
En del trafik hos mig bliver skabt af arp pakker. Dem er de helt vilde med.

Hvis du arbejder med p2p, vil du også opleve at længe efter du har lukket ned, så vil du fortsat blive forsøgt kontaktet
Avatar billede nksdk Nybegynder
19. oktober 2007 - 11:40 #2
Ak nej - så raffineret er jeg slet slet ikke, så det kan ikke være der, der er noget galt
Avatar billede gammelhat Nybegynder
19. oktober 2007 - 12:52 #3
Det er nok de dersens arp pakker. De kommer 24/7
Avatar billede nksdk Nybegynder
19. oktober 2007 - 13:04 #4
Kan de ikke slås fra?

Jeg havde før adsl fra TDC, hvor jeg også havde routeren sluttet til modem, men da var problemet der ikke - dengang var permanent lys og kun blink, når jeg hentede/transmitterede data.
Avatar billede gammelhat Nybegynder
19. oktober 2007 - 13:06 #5
Nej. Det er deres centrale router der står og spytter dem ud til alle på netværket. arp bruges til at finde mac adressen på et givent netkort, når ip adressen er kendt.

Jeg er faktisk ikke huske om det altid har været sådan
Avatar billede nksdk Nybegynder
19. oktober 2007 - 13:17 #6
OK, gammelhat - tak for hjælpen i hvert fald. Letteste løsning på mit problem må nok være at erstatte router og modem med et trådløst modem m/indbygget router.

...og nu aner jeg ikke, hvordan jeg giver dig de 60 point
Avatar billede justrace Novice
21. oktober 2007 - 22:07 #7
Det kræver et gammelhat kommer med et svar i stedet for kommentar.