Avatar billede bbbworld Nybegynder
18. oktober 2007 - 20:46 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Problemer med Linksys WRT54GL 1.1

Hej alle!

Jeg har problem med min Linksys WRT54GL 1.1 router.
Den er opdateret med seneste upgrade

Jeg kan simpelthen ikke komme på nettet via den. Har haft den i et år uden problemer, men nu vil den ikke samarbejde. Jeg kan godt få forbindelse til den, men den vil ikke gå på nettet. Jeg har prøvet mange forskellige opsætninger men uden succes.

Nogle gange kan jeg godt logge på, men logger jeg på med anden PC, mistes forbindelse fuldstændig.

Jeg kan ikke give jer flere oplysninger, men håber i kan hjælpe alligevel.

PS. Det skal lige siges at jeg også har haft store problemer med min Internet forbindelse gennem Stofanet, men de siger at fejlene er rette.

Mvh Bjarne
Avatar billede supersquirrel Nybegynder
18. oktober 2007 - 20:50 #1
Yes..
Man kan vel ikke være heldig med, at du IKKE har tændt og slukket den et par gange?
Avatar billede bbbworld Nybegynder
18. oktober 2007 - 20:51 #2
Tja, det er sket et par gange el. flere:)
Avatar billede Slettet bruger
18. oktober 2007 - 22:02 #3
Kan du logge på routerens web-interface?
Hvis - bør du kunne se, hvordan opsætningen er efter firmware-opgraderingen.
Alt afhængig af dit abonnement hos Stofa - skal den m. stor sandsynlighed sættes til dynamisk ip fra Stofa
Avatar billede tonygk Nybegynder
19. oktober 2007 - 06:35 #4
Du kan ikke komme på nettet. Har du forbindelse med routeren, så er det routeren der har problemer eller du mangler forbindelsen fra din maskine til routeren?

Hvilken version firmware er på din router?
Hvilket netkort har du fx. "Intel 2915"?
Avatar billede bbbworld Nybegynder
19. oktober 2007 - 12:28 #5
Til steyr:
Jeg kan godt komme ind og konfigure routeren, hvis det er det du mener. Jeg har pt ikke dynamisk IP

Til tonygk:
Jeg kan godt komme på nettet via kabel direkte til modemet og udenom routeren.
Der er forbindelse mellem pc og router, men der er ikke forbindelse mellem router og nettet.
Sidder på arbejdet, men mener at firmware er 4.30.07, er dog ikke helt siker på det. Det er dog sikkert at det er den nyeste. Det har jeg tjekket.
Netkortet er også en Linksys
Avatar billede tonygk Nybegynder
19. oktober 2007 - 12:35 #6
Har du prøvet at opdatere dit netkorts driver?
Kan det være problemet er startet efter du HAR opdateret din router eller netkort?
Avatar billede tonygk Nybegynder
19. oktober 2007 - 12:37 #7
Jeg har oplevet at efter man har lagt en ny driver from "Windows Update" er det blevet ustabilt eller helt ud af drift (det gælder også grafik og lydkort).
Avatar billede bbbworld Nybegynder
19. oktober 2007 - 13:03 #8
Jeg har ikke prøvet at opdatere netværksdriverne.
Problemet startede for en ca. måned siden, da jeg havde problemer med selve Internetforbindelsen. Det var før jeg opdaterede til den nyeste driver.

For lige at præcisere vil jeg nævne, at der knyttet en stationær pc og 2 bærbare til routeren. Og problemet gælder for alle 3 pc'er. der er forbindelse til routeren men ikke til nettet.
Avatar billede tonygk Nybegynder
19. oktober 2007 - 13:18 #9
Det kan være at din router har kompitalitiet problem med udbyderens router fx. du ikke kan håndtere full eller half douplex fordi du kører på auto.
Jeg ville fejlmelde den hvis det ikke hjælper efter opdatering af dit/dine netkort.
Linksys giver 5 års produkt garani og de reparerer aldrig de gamle, da det ikke kan betale sig.
Jeg havde en WRT45G med samme problem og fik en ny i stedet for.
Du skal bare sige at den er MEGET ustabil og du har opdateret den med den nyeste firmware uden resultat. Og det er nok til få den skiftet.
Held og lykke
Avatar billede Slettet bruger
21. februar 2010 - 18:34 #10
Lukketid?