Avatar billede leif Seniormester
18. oktober 2007 - 16:05 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Venteliste med nem oversigt

Hej,

Skal bruge et godt råd.

Hvis man har et Venteliste system, hvor man fx. gerne vil kunne sige til en kunde meget nemt og hurtigt at han står nummer x på listen, hvad skal man så gøre ? (+ evt. en lille stump kode hvis der skal bruges Lotusscript)

Nogen kommer jo til og andre bliver slettet, så man skal vel på en eller anden måde regenere et nummer på dokumentet fx. 1 gang i døgnet ?

Jeg har idag allerede en rutine som laver er fortløbende nummer på alle som oprettes, men det tager ikke højde for slettet personer.

På forhånd tak.

/Leif
Avatar billede mmmtm Nybegynder
19. oktober 2007 - 09:26 #1
Du må næsten have et view, hvor kunderne står sorteret i venteliste rækkefølge ?
Så kan du jo løbe dokumenterne i viewet igennem og nummererer dem fortløbende, hver gang der oprettes en ny.
Avatar billede leif Seniormester
19. oktober 2007 - 09:42 #2
Ja, det har jeg allerede, men nu kommer Ansøger 44 og meddeler at han ikke alligevel skal bruge en Bolig og derfor "sletter" jeg ham fra kartoket så skal Ansøger jo rykkes op til at være på plads 44

Jeg har allerede et Unikt nummer som er fortløbende (Er hugget fra en af de andre databaser jeg til Hardware)

Men nu står de efter det unikke nummer i det view som er lavet, fint, men hvis jeg nu gerne ville sortere listen efter fx. navn i stedet for så er nummeringen jo forkert hvis jeg bruger @DocNumber til at genere Plads nummeret.
Avatar billede mmmtm Nybegynder
21. oktober 2007 - 10:42 #3
Jeg forstår ikke helt...
Du har et view der er sorteret efter venteliste rækkefølge.
Du giver alle disse dokumenter et fortløbende nummer (ikke dit unikke nummer) efter den rækkefølge de er sorteret efter.
Så bliver ansøger 44 slettet.
Herefter giver du alle dokumenter et fortløbende nummer igen.
Så skulle ansøger 45 gerne have ventelistenummer 44 (og alle derover være rykket et ventelistenummer ned) ?
Avatar billede leif Seniormester
21. oktober 2007 - 10:50 #4
Det er nok fordi jeg ikke kan se hvordan den rutine skal være ! :)
Avatar billede leif Seniormester
21. oktober 2007 - 13:32 #5
Jeg fik den til det, Jubiiiiii. Jeg bruger den rutine jeg havde, men resettet nummeret den starter fra når den laver nye numre på dem.

Smid et svar for din tid.
Avatar billede leif Seniormester
04. november 2007 - 12:57 #6
mmmtm -> Goder du smide et svar så vi kan lukke ?
Avatar billede mmmtm Nybegynder
04. november 2007 - 21:26 #7
Oki. Beklager at jeg er noget off-line i øjeblikket, men vi er ved at migrere fra Domino til (skod-) microsoft cms.....
Avatar billede leif Seniormester
04. november 2007 - 21:49 #8
:-( Det må da ikke være rart for en Notes mand